Zgłoś sugestię

Spośród kilku tysięcy ogłoszeń, które codziennie dodajemy do naszego serwisu, umożliwiamy Państwu w sposób nieograniczony zapoznanie się z kilkoma z nich.

Numer ogłoszenia: 10038075 archiwalne zobacz branże
Kategoria ogłoszenia:przetarg nieograniczony - Polska
Data dodania oferty:2014-11-26
Przedmiot ogłoszenia:dostawy paliw
Organizator:Stawy Milickie Spółka Akcyjna w Miliczu
Adres: Ruda Sułowska 20, 56-300 Milicz
Województwo / powiat: dolnośląskie, pow. milicki
Państwo: Polska
Telefon / fax:tel/fax (71) 384 71 10,
E-mail:
Opis:OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia są dostawy paliw:
1) oleju napędowego do zbiorników Zamawiającego znajdujących się w 5-pięciu Zakładach położonych w miejscowościach: Radziądz, Ruda Sułowska, Stawno, Potasznia, Krośnice według poniższych założeń:
a) szacowana łączna ilość oleju napędowego wynosi 270 000,00 litrów (słownie: dwieście siedemdziesiąt tysięcy litrów),
b) Wykonawca musi zapewnić dostawę oleju napędowego w terminie nie dłuższym niż 72 godziny od dokonania zamówienia w okresie obowiązywania umowy,
c) dostawy będą realizowane autocysternami Wykonawcy wyposażonymi w węże zapewniające hermetyzację przy zlewaniu oleju napędowego do zbiorników Zamawiającego,
d) Wykonawca jest zobowiązany do każdej dostawy dołączać świadectwo jakości (orzeczenie laboratoryjne) dostarczanego oleju napędowego. Orzeczenie musi zawierać podstawowe dane charakteryzujące paliwo oraz musi być zaopatrzone w datę wykonania badań.
2) oleju napędowego (ON), etyliny bezołowiowej (Pb 95) oraz skroplonego gazu ropopochodnego (LPG) do samochodów służbowych Zamawiającego poprzez sprzedaż w sieci publicznych stacji paliwowych na terenie całego kraju, ( co najmniej jedna stacja w każdym województwie), w tym w odległości nie większej niż 30 km od każdego zakładu znajdującego się w miejscowościach Radziądz, Ruda Sułowska, Stawno, Potasznia, Krośnice, według poniższych założeń:
a) szacowana ilość oleju napędowego ON wynosi 30 000,00 litrów (słownie: trzydzieści tysięcy litrów),
b) szacowana ilość etyliny bezołowiowej Pb 95 wynosi 25 000,00 litrów (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy litrów),
c) szacowana ilość LPG wynosi 30 000,00 litrów (słownie: trzydzieści tysięcy litrów),
d) Wykonawca zapewni możliwość codziennego tankowania na swoich stacjach 24h/dobę,
e) sprzedaż paliw będzie dokonywana bezgotówkowo z wykorzystaniem kart paliwowych.
2. Zakupione paliwa, o których mowa w pkt. 1 muszą spełniać wymagania określone w:
1) Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 1058),
2) Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 28.12.2006 r. w sprawie wymagań dla gazu skroplonego (LPG) (Dz. U. z 2006 r. Nr 251, poz. 1851),
3) PN-EN 228: 2005 (U) Paliwa do pojazdów samochodowych. Benzyna bezołowiowa. Wymagania i metody badań,
4) PN-EN 590: 2005 (U) Paliwa do pojazdów samochodowych. Oleje napędowe. Wymagania i metody badań,
5) PN-EN 589: 2004 (U) Paliwa do pojazdów samochodowych LPG. Wymagania i metody badań.
3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wpłacił przed złożeniem oferty do właściwego sobie Urzędu Skarbowego kaucję gwarancyjną w wysokości określonej w art. 105b ust. 2 Ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) stanowiącą zabezpieczenie zapłaty podatku w związku z dokonywaniem dostaw. Fakt wpłaty kaucji winien być potwierdzony wpisem w wykazie Ministerstwa Finansów dostępnym na stronie www.mf.gov.pl. Zamawiający wymaga dostarczenia wraz z ofertą dowodu wniesienia powyższej kaucji - dotyczy dostaw oleju napędowego do zbiorników Zamawiającego.
4. Szczegółowe postanowienia dotyczące warunków wykonania przedmiotu zamówienia zostały zawarte we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiącej Załącznik Nr 6 do SIWZ.
Znak sprawy: PN-20/2014 Sułów, dnia 24 listopada 2014 r.
Specyfikacja:Zasadniczym źródłem informacji dotyczących zasad sporządzenia oferty jest niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (dalej: SIWZ) oraz przepisy Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (dalej: u.p.z.p.). W sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy u.p.z.p. oraz aktów wykonawczych do niej.
Miejsce i termin składania ofert: Oferty można składać: od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500 w sekretariacie Zamawiającego w Sułów ul. Kolejowa 2 (I piętro), 56-300 Milicz lub można przesłać pocztą na adres: Stawy Milickie S. A. Sułów ul. Kolejowa 2 (I piętro), 56-300 Milicz.
Termin składania ofert upływa w dniu: 05 stycznia 2015 roku do godziny 0900.
Otwarcie ofert:Termin otwarcia ofert upływa w dniu: 05 stycznia 2015 roku o godzinie 0930. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w siedzibie Zamawiającego: Sułów ul. Kolejowa 2 (I piętro), 56-300 Milicz.
Termin składania:2015-01-05
Miejsce i termin realizacji:TERMIN WYKONANIA
1. Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia: od 15.01.2015 r. do 31.12.2015 r.
2. Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia do zbiorników znajdujących się w miejscowościach:
a) ul. Stawowa 1, 56-320 Krośnice,
b) Potasznia, 56-300 Milicz,
c) Stawno 2, 56-300 Milicz,
d) Radziądz, 55-140 Żmigród,
e) Ruda Sułowska 20, 56-300 Milicz.
Wadium:30 000,00 zł
Wymagania:Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych lub wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Ilekroć w SIWZ jest mowa o:
1) CENIE - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. poz. 915),
Znak sprawy: PN-20/2014 Sułów, dnia 24 listopada 2014 r.
2 | S t r o n a
2) DOSTAWACH - należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy, praw lub innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu,
3) OPZ - należy przez to rozumieć opis przedmiotu zamówienia na dostawę paliw na rok 2015,
4) WYKONAWCY - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego,
5) ZAMAWIAJĄCYM - należy przez to rozumieć Stawy Milickie Spółka Akcyjna z siedzibą w Rudzie Sułowskiej 20, 56-300 Milicz,
6) ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM - należy przez to rozumieć umowę odpłatną zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, których przedmiotem są dostawy,
7) U.P.Z.P. - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 u.p.z.p., dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca posiada aktualną koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r - Prawo energetyczne (Dz. U. Nr 89, poz. 625 z późn. zm.),
b) posiadania wiedzy i doświadczenia - Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca przedstawi, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował, co najmniej dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia - dostawy paliw - o wartości brutto nie mniejszej niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) każde zamówienie,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie,
d) sytuacji ekonomiczniej i finansowej - Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) nie podlegają wykluczeniu z postepowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 u.p.z.p.,
3) złożą oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. Zgodnie z art. 26 ust. 2b u.p.z.p. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
3. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z mocy prawa uznaje się za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 u.p.z.p.
Znak sprawy: PN-20/2014 Sułów, dnia 24 listopada 2014 r.
4 | S t r o n a
4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 1 niniejszego rozdziału SIWZ zostanie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawców dokumenty lub oświadczenia wymienione w SIWZ.
5. O wykluczeniu z postępowania oraz o odrzuceniu oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 u.p.z.p. i w rozdziale V pkt. 1 ppkt. 1) SIWZ należy złożyć:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące Załącznik Nr 2 do SIWZ,
2) aktualną koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r - Prawo energetyczne (Dz. U. Nr 89, poz. 625 z późn. zm.), potwierdzającą spełnienie warunku określonego w rozdziale V pkt. 1 ppkt. 1) lit. a) SIWZ,
3) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw, potwierdzających spełnienie warunku określonego w rozdziale V pkt. 1 ppkt. 1) lit. b) SIWZ, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 5 do SIWZ.
2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu w okolicznościach wymienionych w art. 24 ust.1 u.p.z.p. i rozdziale V pkt. 1 ppkt. 2) SIWZ należy złożyć:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 u.p.z.p., którego wzór stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p., wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p., którego wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4) - 8) ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9) ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału, o których mowa w art. 22 ust. 1 u.p.z.p. i rozdziale V pkt. 1 ppkt. 1) lit. a) - d) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b u.p.z.p., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 2.
Zamawiający może żądać wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać
Znak sprawy: PN-20/2014 Sułów, dnia 24 listopada 2014 r.
5 | S t r o n a
zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia.
4. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 u.p.z.p. mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 u.p.z.p., wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa:
1) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 ppkt. 2 SIWZ dokumenty lub dokument wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 ppkt. 5 zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz 10-11 u.p.z.p. wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.
7. Wszystkie dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale składane są w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przed podmioty, o których mowa art. 6b ust. 5 pkt. 2) ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Miliczu Nr 89 9582 0000 2000 0024 4417 0023.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu zostanie uznane za wniesione skutecznie, jeżeli w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż w pieniądzu, potwierdzoną kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, należy złożyć wraz z ofertą, trwale ją łącząc, zaś oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, należy złożyć w odrębnym opakowaniu dołączonym do oferty.
5. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno w treści zawierać:
Znak sprawy: PN-20/2014 Sułów, dnia 24 listopada 2014 r.
6 | S t r o n a
1) zobowiązanie gwaranta (banku lub zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całkowitej kwoty wadium
nieodwołalnie, bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (beneficjenta
gwarancji) zawierające oświadczenie o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a lub
ust. 5 u.p.z.p.,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
4) miejsce i termin zwrotu gwarancji.
6. Zasady zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ust. 1 - 4 u.p.z.p.:
1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze
najkorzystniejszej oferty z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako
najkorzystniejsza lub po unieważnieniu postępowania,
2) Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza
niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed
upływem terminu składania ofert.
4) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono
wadium na podstawie art. 46 ust. 1 u.p.z.p., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania
jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w określonym
przez Zamawiającego terminie.
5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z
umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty
prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek
bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7. Zasady zatrzymanie wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a - 5 u.p.z.p.:
1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o
których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p. lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie,
2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została
wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w
ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących
po stronie Wykonawcy.
8. W przypadku nie wniesienia wadium w zakreślonym terminie Zamawiający wykluczy Wykonawcę na
podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2) u.p.z.p. Zgodnie z art. 24 ust. 4 u.p.z.p. ofertę Wykonawcy wykluczonego
uznaje się za odrzuconą.
Uwagi:KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował wyłącznie kryterium CENA:
(CENA OFERTY - WAGA - 100).
2. Podczas oceny ofert w wyżej wymienionym kryterium stosowana będzie zasada proporcjonalności tj.
oferta z najniższą ceną uzyska maksymalną ilość punktów (100 pkt.), każda inna proporcjonalnie mniej:
Cmin = 100 pkt
Punkty za cenę:
100 pkt
C
C
b
min A = ×
Cmin - minimalna cena ofertowa brutto spośród złożonych ofert
Cb - cena ofertowa brutto oferty badanej
3. Maksymalna liczba punktów zostanie zaokrąglana do drugiego miejsca po przecinku.
4. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów przyznanych w
ramach kryterium CENA.
Znak sprawy: PN-20/2014 Sułów, dnia 24 listopada 2014 r.
TERMIN ZWIĄZANIA Z OFERTĄ
1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 60 dni.
2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
3. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni
Kod CPV:09.13.00.00-9, 09.13.41.00-8, 09.13.21.00-4, 09.13.30.00-0
Źródło: Internet i własne
Załączniki: