Usługi - 541261-2020 Zobacz pierwsze ogłoszenie Wyświetl poprzednie ogłoszenie 29/118 Przejdź do następnego ogłoszenia Wyświetl ostatnie ogłoszenie Język oryginału Dane Dokumenty powiązane Udostępnij 11/11/2020 S220 I.II.VI.VII. Polska-Zawadzkie: Usługi leśnictwa 2020/S 220-541261 Sprostowanie Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji Usługi (Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2020/S 212-518417) Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/24/UE Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający I.1)Nazwa i adresy Oficjalna nazwa: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Zawadzkie Adres pocztowy: ul. Strzelecka 6 Miejscowość: Zawadzkie Kod NUTS: PL524 Opolski Kod pocztowy: 47-120 Państwo: Polska Osoba do kontaktów: Zbigniew Brzeziński E-mail: zawadzkie@katowice.lasy.gov.pl Tel.: +48 774049656 Faks: +48 774049661 Adresy internetowe: Główny adres: https://zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl Sekcja II: Przedmiot II.1)Wielkość lub zakres zamówienia II.1.1)Nazwa: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Zawadzkie w roku 2021. Przetarg nieograniczony. Z.270.1.2020 Numer referencyjny: Z.270.1.2020 II.1.2)Główny kod CPV 77200000 Usługi leśnictwa II.1.3)Rodzaj zamówienia Usługi II.1.4)Krótki opis: Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 6 z późn. zm.: „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu hodowli i ochrony lasu, ochrony przeciwpożarowej, pozyskania i zrywki drewna oraz bieżącej konserwacji dróg leśnych i urządzeń wodnych, do wykonania na terenie Nadleśnictwa Zawadzkie w roku 2021. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli i ochrony lasu, ochrony przeciwpożarowej, pozyskania i zrywki drewna oraz bieżącej konserwacji dróg leśnych i urządzeń wodnych wynikające z załącznika nr 3 do SIWZ, na który składają się załączniki nr 3.1 – rozmiar prac wg czynności, nr 3.2 – strefy trudności i odległości zrywki, nr 3.3 – układ sortymentowy pozyskania drewna, nr 3.4 – zestawienie pozycji nieudostępnionych dla pozyskania maszynowego, nr 3.5 – informacja o stosowaniu możliwych technologii. Sekcja VI: Informacje uzupełniające VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 06/11/2020 VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2020/S 212-518417 Sekcja VII: Zmiany VII.1)Informacje do zmiany lub dodania VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu Numer sekcji: III.1.3 Zamiast: Powinno być: Po wierszu 18 dodaje się w ramach uzupełnienia tekst. Warunek w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: I) dla Pakietu I– leśnictwa: Krupski Młyn, Zarzecze, Świerkle,Mosty,Łaziska, Kielcza, Gospodarstwo Szkółkarskie oraz prace z zakresu ochrony p.poż.; a) co najmniej 2 szt. maszyn leśnych typu harwester w przypadku wykazania spełnienia warunku w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia określonych w pkt 6.2. ppkt 3) lit. C. I), lit. b). Natomiast w przypadku wykazania spełnienia warunku w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia określonych w pkt 6.2. ppkt 3), lit. C. I), lit. a) Zamawiający nie stawia warunku dysponowania maszynami leśnymi typu harwester; b) co najmniej 1 szt. przegubowego ciągnika zrywkowego typu skider do zrywki półpodwieszonej drewna na użytkach rębnych, minimum 3 szt. ciągników z urządzeniem doczepnym do zrywki drewna stosowego i kłodowanego bądź ciągnikami specjalistycznymi nasiębiernymi typu forworder; c) co najmniej 1 szt. ciągnika o mocy nie mniejszej niż 30 KM z urządzeniem doczepnym tj. korowarką mechaniczną, co najmniej 1 szt. ciągników o mocy nie mniejszej niż 90 KM ze sprzętem doczepnym służącym do odśnieżania dróg, co najmniej 2 szt. zestawów transportowych do przewozu materiałów objętościowych (zdolnych do poruszania się po drogach publicznych i leśnych), co najmniej 1 samochodem skrzyniowym o ładowności do 3,5 tony oraz co najmniej 1 samochodem skrzyniowym wysokotonażowym z naczepą o długości minimum 12m; d) co najmniej 1 szt. pługa leśnego dwuodkładnicowego, co najmniej 1 szt. frezu leśnego, co najmniej 1 szt. frezarki do rozdrabniania gałęzi oraz co najmniej 2 szt. ciągników odpowiedniej mocy tj. co najmniej 1 szt. ciągnika o mocy nie mniejszej niż 80 KM do orki w bruzdy oraz co najmniej 1 szt. ciągnika o mocy nie mniejszej niż 150 KM do pozostałych usług mechanicznych.. II) dla Pakietu II – leśnictwa: Rytwiny, Dębie, Jaźwin; a) co najmniej 1 szt. maszyn leśnych typu harwester w przypadku wykazania spełnienia warunku w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia określonych w pkt 6.2. ppkt 3) lit. C. II), lit. b). Natomiast w przypadku wykazania spełnienia warunku w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia określonych w pkt 6.2.ppkt 3) lit. C. II), lit. a). Zamawiający nie stawia warunku dysponowania maszynami leśnymi typu harwester; b) co najmniej 1 szt. przegubowego ciągnika zrywkowego typu skider do zrywki półpodwieszonej drewna na użytkach rębnych, co najmniej 2 szt. ciągników z urządzeniem doczepnym do zrywki drewna stosowego i kłodowanego bądź ciągnikami specjalistycznymi nasiębiernymi typu forworder; c) co najmniej 1 szt. pługa leśnego, co najmniej 1 szt. głowicy frezującej – pługofrezarki i co najmniej 1 szt. frezarki do rozdrabniania gałęzi oraz co najmniej 2 szt. ciągników odpowiedniej mocy tj. co najmniej 1 szt. ciągnika o mocy nie mniejszej niż 80 KM do orki w bruzdy oraz co najmniej 1 szt. ciągnika o mocy nie mniejszej niż 150 KM do pozostałych usług mechanicznych. III) dla Pakietu III – leśnictwa: Piotrowina, Kolejka, Haraszowskie, Kolonowskie; a) co najmniej 2 szt. maszyn leśnych typu harwester w przypadku wykazania spełnienia warunku w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia określonych w pkt 6.2. ppkt 3) lit. C. III), lit. b). Natomiast w przypadku wykazania spełnienia warunku w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia określonych w pkt 6.2. ppkt 3) lit C. III), lit. a). Zamawiający nie stawia warunku dysponowania maszynami leśnymi typu harwester; Numer sekcji: III.1.3 Zamiast: Powinno być: W ramach uzupełnienia dodaje się tekst ciąg dalszy Sekcji III 1.3: b) co najmniej 1 szt. przegubowego ciągnika zrywkowego typu skider do zrywki półpodwieszonej drewna na użytkach rębnych, minimum 3 szt. ciągników z urządzeniem doczepnym do zrywki drewna stosowego i kłodowanego bądź ciągnikami specjalistycznymi nasiębiernymi typu forworder w tym 1 szt. ciągnika przystosowanego do zrywki półpodwieszonej drewna dłużycowego w użytkach przedrębnych; c) co najmniej 1 szt. pługa leśnego, co najmniej 1 szt. głowicy frezującej – pługofrezarki, co najmniej 1 szt. frezarki do rozdrabniania gałęzi i co najmniej 1 szt. frezu leśnego do przygotowania gleby oraz co najmniej 2 szt. ciągników odpowiedniej mocy tj. co najmniej 1 szt. ciągnika o mocy nie mniejszej niż 80 KM do orki w bruzdy oraz co najmniej 1 szt. ciągnika o mocy nie mniejszej niż 150 KM do pozostałych usług.na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. technicznej lub zawodowej w zakresie potencjału technicznego – informacje nt. ilości (1) maszyn leśnych typu harwester, (2) ciągników zrywkowych lub ciągników przystosowanych do zrywki drewna oraz (3) pługów do przygotowania gleby, pługofrezarek, frezarek do rozdrabniania gałęzi, ciągników odpowiedniej mocy itp., wymagania określone w pkt. 6.2. ppkt. 3) lit. B., którymi dysponuje Wykonawca, które podać należy w Części IV lit. C (pkt 9) JEDZ; Warunek w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje: I) dla Pakietu I– leśnictwa: Krupski Młyn, Zarzecze, Świerkle, Mosty, Łaziska, Kielcza, Gospodarstwo Szkółkarskie oraz prace z zakresu ochrony p.poż.; a) co najmniej 21 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65); b) lub w przypadku posiadania harwesterów, co najmniej 9 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65) i co najmniej 1 osobą posiadającą zdany egzamin przed komisją Dozoru Technicznego, uprawniający do obsługi maszyn wyposażonych w żurawie, która odbyła również szkolenie i zdobyła kwalifikacje uprawniające do obsługi harwestera. Numer sekcji: III.1.3 Zamiast: Powinno być: W ramach uzupełnienia dodaje się tekst ciąg dalszy Sekcji III 1.3: c) osobami do nadzoru i organizacji prac z wykształceniem leśnym wyższym lub leśnym średnim w ilości co najmniej 3 pracowników (2,5 pełnego etatu pracowniczego). d) co najmniej 2 osobami, które ukończyły szkolenie w zakresie pracy ze środkami chemicznymi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 roku szkolenia w zakresie pracy ze środkami chemicznymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 554) lub posiadające odpowiadające im szkolenia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im szkolenia przeprowadzone na podstawie przepisów obowiązujących w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej, które uprawniają do pracy w kontakcie ze środkami ochrony roślin. II) dla Pakietu II– leśnictwa: Rytwiny, Dębie, Jaźwin; a) co najmniej 7 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65);b) lub w przypadku posiadania harwestera, co najmniej 3 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65) i co najmniej 1 osobą posiadającą zdany egzamin przed komisją Dozoru Technicznego, uprawniający do obsługi maszyn wyposażonych w żurawie, która odbyła również szkolenie i zdobyła kwalifikacje uprawniające do obsługi harwestera; c) osobami do nadzoru i organizacji prac z wykształceniem leśnym wyższym lub leśnym średnim w ilości co najmniej 1 pracownika (1 pełen etat pracowniczy); d) co najmniej 1 osobą, która ukończyła szkolenie w zakresie pracy ze środkami chemicznymi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 roku szkolenia w zakresie pracy ze środkami chemicznymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 554) lub odpowiadające im szkolenia na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im szkolenia przeprowadzone na podstawie przepisów obowiązujących w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej, które uprawniają do pracy w kontakcie ze środkami ochrony roślin. III) dla Pakietu III– leśnictwa: Piotrowina, Kolejka, Haraszowskie, Kolonowskie; a) co najmniej 18 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65); Numer sekcji: III.1.3 Zamiast: Powinno być: W ramach uzupełnienia dodaje się tekst ciąg dalszy Sekcji III 1.3: b) lub w przypadku posiadania harwesterów, co najmniej 8 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65) i co najmniej 1 osobą posiadającą zdany egzamin przed komisją Dozoru Technicznego, uprawniający do obsługi maszyn wyposażonych w żurawie, która odbyła również szkolenie i zdobyła kwalifikacje uprawniające do obsługi harwestera; c) osobami do nadzoru i organizacji prac z wykształceniem leśnym wyższym lub leśnym średnim w ilości co najmniej 2 pracowników (2 pełne etaty pracowników); d) co najmniej 1 osobą, która ukończyła szkolenie w zakresie pracy ze środkami chemicznymi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 roku szkolenia w zakresie pracy ze środkami chemicznymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 554) lub odpowiadające im szkolenia na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im szkolenia przeprowadzone na podstawie przepisów obowiązujących w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej, które uprawniają do pracy w kontakcie ze środkami ochrony roślin. Numer sekcji: VI.3 Zamiast: Powinno być: Po wierszu 13 dodaje się w ramach uzupełnienia tekst: Na podstawie: 1) art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 814) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1228); 2) art. 24 ust. 5 pkt 2 PZP Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych; 3) art. 24 ust. 5 pkt 4 PZP Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 PZP, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania; 4) art. 24 ust. 5 pkt 5 PZP Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3000 złotych; 5) art. 24 ust. 5 pkt 6 PZP Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w art. 24 ust. 5 pkt 5 PZP; 6) art. 24 ust. 5 pkt 7 PZP Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę, wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych; 7) art. 24 ust. 5 pkt 8 PZP Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę, który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 PZP, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. Dokumenty na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia oraz w celu potwierdzenia spełnienia warunków: aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszej SIWZ i braku podstaw do wykluczenia,złożone na formularzu jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (dalej: „JEDZ”). Numer sekcji: VI.3 Zamiast: Powinno być: W ramach uzupełnienia dodaje się tekst - c.d.Sekcji VI.3 -wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 9 do SIWZ); -dowody, że wskazane przez wykonawcę usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są wykonywane należycie; - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; -wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień (jeżeli są wymagane), wykształcenia (w stosunku do osób nadzoru) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania (wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 10 do SIWZ); -wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 11 do SIWZ); -odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP, -zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; -zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; -informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Numer sekcji: VI.3 Zamiast: ; Powinno być: W ramach uzupełnienia dodaje się tekst - c.d.Sekcji VI.3; - oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo –w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (w odniesieniu do przesłanki wykluczenia opisanej w art. 24 ust. 1 pkt 15 PZP) (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ); - oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (w odniesieniu do przesłanki wykluczenia opisanej w art. 24 ust. 1 pkt 22 PZP) (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ); - oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ); -oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 PZP(wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ); - oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.) (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ). VII.2)Inne dodatkowe informacje: