https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/160694 Ogłoszenie nr 2023-45999-160694 Nabór ofert na zakup robót budowlanych polegających na budowie budynku produkcyjno – magazynowo – biurowego, etap 2 – roboty instalacyjne w zakresie kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, instalacji wodociągowej, instalacji hydrantowej, wentylacji, instalacji elektrycznych oraz pozostałe prace konstrukcyjne i wykończeniowe. Status ogłoszenia: Opublikowane Termin składania ofert 2023-06-30 Data opublikowania ogłoszenia 2023-05-31 Data ostatniej zmiany 2023-06-15 10:43:05 Planowany termin podpisania umowy 2023-07 OGŁOSZENIE OFERTY PYTANIA Powstaje w kontekście projektu POIR.03.02.01-03-0001/21 - Wdrożenie wyników prac B+R w zakresie uruchomienia produkcji innowacyjnych obiektywówfotograficznych z serii IRIX Warunki zmiany umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany umowy zawartej z wybranym w toku postępowania Oferentem, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zamawiający przewiduje zmianę terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: a) wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej terminowe wykonanie przedmiotu Umowy, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia wystąpienia takiej siły wyższej oraz wskazania wpływu, jaki to zdarzenie miało na przebieg realizacji Usług; b) zaistnienia innych nadzwyczajnych okoliczności niż siła wyższa, uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu Umowy, których Strony, przy dochowaniu należytej staranności, nie przewidziały przy zawarciu Umowy i nie są przez nich zawinione; c) w przypadku nieprzekazania lub nieterminowego przekazania Wykonawcy materiałów, danych wejściowych i dokumentów w terminach określonych w umowie lub innych opóźnień po stronie Zamawiającego pod warunkiem, że zmiana terminu wynika z okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie prowadzenia postępowania, działając z należytą starannością; d) w przypadku zawieszenia robót budowlanych przez Zamawiającego z powodu wystąpienia przyczyn technicznych lub organizacyjnych uniemożliwiających kontynuowanie wykonywanie przedmiotu Umowy, o czas zawieszenia. O zawieszeniu robót budowlanych Zamawiający powiadomi Wykonawcę wskazując przyczynę zawieszenia; e) w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w przedmiocie Umowy na skutek okoliczności, których Zamawiający lub Wykonawca nie mogli, działając z należytą starannością przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, w szczególności grożących rażącą stratą, niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy, przy czym zmiany te nie prowadzą do zmiany charakteru Umowy; f) Wydłużenia postępowań w sprawie wydawania decyzji administracyjnych związanych z przedmiotem umowy, o ile nie zostało to spowodowane z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. g) W przypadku gdy zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nieobjętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową. Ww. zmiany nie mogą stanowić podstawy zwiększenia wynagrodzenia. Każda z ww. zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia. 2) Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w Umowie lub rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia wystąpienia takiej siły wyższej oraz wskazania wpływu, jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji Usług; b) zaistnienia innych nadzwyczajnych okoliczności niż siła wyższa, w szczególności grożących rażącą stratą, niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy, których Strony, przy dochowaniu należytej staranności, nie przewidziały przy zawarciu Umowy i nie są przez nich zawinione; c) zaistnienia okoliczności (zjawisk makroekonomicznych) niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia Umowy i niezależnych od Stron, takich jak: gwałtowna dekoniunktura, ograniczenie dostępności materiałów, istotny wzrost cen materiałów, gwałtowna inflacja, istotny spadek cen, które będą wymagały waloryzacji wynagrodzenia. (podwyższenia bądź obniżenia wynagrodzenia wykonawcy). W przypadku waloryzacji wynagrodzenia, wzrost/spadek ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie może przekraczać 50% wartości pierwotnej umowy. d) Zachodzić będzie konieczność wykonania robót dodatkowych, prac zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych; e) otrzymania decyzji od właściwej Instytucji udzielającej dofinansowania na realizowanie przedmiotu zamówienia, zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe wymogi; f) zmiany w obowiązujących przepisach prawa, mającej wpływ na przedmiot i warunki umowy oraz zmiana sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy i/lub Zamawiającego skutkująca niemożliwością realizacji przedmiotu umowy. Ww. zmiany nie mogą stanowić podstawy zwiększenia wynagrodzenia. Każda z ww. zmian może być powiązana ze zmniejszeniem wynagrodzenia. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian Umowy na zasadach przewidzianych w pkt 20) lit. b) – e) rozdziału 6.5.2. Zasada konkurencyjności Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 tj. Zamawiający dopuszcza zlecenie Wykonawcy dodatkowych zamówień, przy czym po łącznym spełnieniu poniżej wskazanych warunków: o zamówienia dodatkowe są niezbędne dla prawidłowego wykonania podstawowego zadania; o wykonanie zamówień dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia przed zawarciem Umowy przez strony; o realizacja zamówień dodatkowych przed ich wykonaniem, zostanie w formie pisemnej zaakceptowana przez obie strony; o zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego; o zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego; o wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Opisane wyżej zmiany treści umowy nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy. Zmiany te mogą skutkować zwiększeniem wynagrodzenia. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Dane adresowe ogłoszeniodawcy Renata Adamczyk Q MEDIA Nad Potokiem 25 28 30-830 Kraków NIP: 6792651873 Osoby do kontaktu Hubert Adamczyk tel.: 533486125 e-mail: h.adamczyk@next77.pl Części zamówienia Część 1 Roboty instalacyjne, konstrukcyjne i wykończeniowe Czy dopuszczalne oferty wariantowe NIE Przedmioty zamówienia Roboty budowlane Roboty budowlane Opis W dniu 15.06.2023r. dokonano zmiany terminu składania ofert. W związku z powyższym, do ogłoszenia dołączono zmienioną Specyfikację istotnych warunków zamówienia (aktualizacja), w której uwzględniono następujące zmiany w części "Harmonogram realizacji zamówienia": - termin składania ofert - 30.06.2023r. - planowany termin podpisania umowy z wykonawcą - lipiec 2023r. - maksymalny termin realizacji przedmiotu zamówienia to 4 miesiące od dnia podpisania umowy z wykonawcą, ale nie później niż do listopada 2023r. Zmiany uwzględniono również w treści niniejszego ogłoszenia 2023-45999-160694. 1. Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na budowie budynku produkcyjno – magazynowo – biurowego o łącznej powierzchni 1520,3 m2. 2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest etap II – roboty instalacyjne oraz przyłączeniowe w zakresie kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, instalacji wodociągowej, instalacji hydrantowej, wentylacji, instalacji elektrycznych oraz pozostałych prac konstrukcyjnych i wykończeniowych. 3. W związku z faktem, że część zakładu będzie dofinansowana z Funduszy UE oraz w celu dokładnego oszacowania kosztów budowy obiektu, we wzorze oferty (załącznik nr 2) Zamawiający dokonał podziału budynku na część objętą dofinansowaniem oraz część nieobjętą dofinansowaniem. 4. Powierzchnia budynku objęta dofinansowaniem to w przybliżeniu 1000 m2 i w jej skład wchodzi część magazynowa (magazyn produkcji obiektywów), część produkcyjna, pomieszczenia dedykowane obsłudze klienta oraz zaplecze sanitarno – socjalne. 5. Powierzchnia budynku nieobjęta dofinansowaniem to 520 m2 i jest to część biurowa (zlokalizowana głównie na 1 piętrze budynku) 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych (np. tylko na część budynku objętą, bądź nieobjętą dofinansowaniem). 7. Parametry techniczne obiektu: a. Powierzchnia zabudowy: 1196,4m2 b. Powierzchnia całkowita: 1686,1m2 c. Kubatura: 8006,1m3 8. Budynek 2 – kondygnacyjny. Rzut parteru oraz rzut piętra stanowią załącznik nr 8 i 9 do ogłoszenia. 9. Zakres robót obejmuje: - Przyłącze kanalizacji deszczowej ze zbiornikiem retencyjnym, - Zewnętrzną instalację kanalizacji deszczowej, - Przyłącze kanalizacji sanitarnej, - Zewnętrzną instalację kanalizacji sanitarnej, - Przyłącze wodociągowe, - Zewnętrzną instalację wodociągową, - Instalację wewnętrzną kanalizacji deszczowej, - Instalację hydrantową, - Instalację wodociągową, - Instalację wentylacji, - Instalację kanalizacji sanitarnej, - Izolację dachu dla zapewnienia szczelności, - Ścianki działowe wewnętrzne (parter), - Trasy kablowe i okablowanie, - Podbudowę pod nawierzchnię wraz z instalacjami kablowymi, - Mur oporowy M4 z alternatywną ławą pod konstrukcję elewacji, - Stację transformatorową, - Instalacje elektryczne wewnątrz budynku, - Instalacje elektryczne zewnętrzne, - Izolację przeciwwilgociową, ocieplenie, wylewki. Zakres robót dotyczący przedmiotu zamówienia został ujęty w ślepym kosztorysie ofertowym, stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia i będący integralną częścią dokumentacji przetargowej. 10. W ramach załącznika nr 10 przedstawiono opisy techniczne poszczególnych instalacji stanowiące część projektów wykonawczych oraz PZT Zestawienie Terenu. 11. Szczegółowy zakres robót dotyczący przedmiotu zamówienia został ujęty w projekcie budowlanym oraz projektach wykonawczych wraz z załącznikami. Dokumenty mogą zostać udostępnione przez Zamawiającego po przedłożeniu Zamawiającemu podpisanego Oświadczenia stanowiącego załącznik nr 6 do Zapytania ofertowego „Oświadczenie dopuszczające do informacji poufnych Zamawiającego”. Zamawiający udostępni dokumentację projektową w wersji elektronicznej maksymalnie w ciągu dwóch dni od dnia następującego po dniu wpływu do Zamawiającego prawidłowo wypełnionego załącznika nr 6. Oferent jest zobowiązany przesłać mailowo lub dostarczyć Zamawiającemu Oświadczenie w terminie umożliwiającym mu przygotowanie i złożenie oferty. 12. W sytuacji gdy Oferent chce przejrzeć dokumentację projektową na miejscu, Zamawiający informuje, że kompletna dokumentacja projektowa dotycząca budowy wraz ze wszystkimi pozwoleniami dostępna jest w siedzibie Zamawiającego ul. Bonarka 11, 30-417 Kraków w godzinach od 8:30 do 16:30 w dni robocze. Oferent może dokumentację projektową przejrzeć w całym okresie trwania przetargu, włącznie do dnia upływu terminu składania ofert, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym terminu wglądu. W takiej sytuacji również konieczne jest przedłożenie podpisanego Oświadczenia nr 6. Okres gwarancji 5 lat Kody CPV 45000000-7 Roboty budowlane 45223200-8 Roboty konstrukcyjne 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo małopolskie Powiat krakowski Gmina Skawina Miejscowość Skawina Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Wiedza i doświadczenie Opis W postępowaniu ofertowym o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: - w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert zrealizował co najmniej 3 podobne roboty budowlane obejmujące swoim zakresem prace instalacyjne (kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wentylacji, wodociągowej, hydrantowej, elektrycznej) w obiektach o powierzchni co najmniej 1500 m2. Weryfikacja spełnienia powyższego warunku: W celu spełnienia powyższego warunku, Oferent przedstawi na formularzu stanowiącym Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego wykaz robót budowlanych w zakresie prac instalacyjnych w obiektach o powierzchni co najmniej 1500 m2. Zamawiający na etapie oceny ofert zastrzega sobie prawo zażądania dokumentów i/lub dodatkowych wyjaśnień potwierdzających informacje zawarte w Załączniku nr 4 do zapytania ofertowego w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do treści złożonego oświadczenia. Brak przedłożenia dokumentów i/lub informacji potwierdzających wskazane doświadczenie i wiedzę na wezwanie Zamawiającego może skutkować odrzuceniem oferty. Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis Wykonawca powinien posiadać ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 4 miliony złotych zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100) do dnia zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia. Weryfikacja spełnienia powyższego warunku: W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Oferent powinien przedłożyć kopię ważnej polisy OC wraz z OWU. Typ Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis Oferent dysponuje/będzie dysponował odpowiednim potencjałem ludzkim tj. osobami zdolnymi do prawidłowego wykonania zamówienia. W celu spełnienia przedmiotowego warunku Oferent wykaże, że dysponuje/będzie dysponował na czas realizacji zamówienia następującymi osobami: - osoba przeznaczona do pełnienia funkcji Kierownika Budowy w branży konstrukcyjno – budowlanej, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia. - Kierownik robót elektrycznych - posiadający aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia. - Osoba przeznaczona do pełnienia funkcji kierownika robót w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia. W celu spełnienia powyższego warunku, Oferent przedstawi na formularzu stanowiącym Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego wykaz osób pełniących ww. funkcje. - Zamawiający na etapie oceny ofert zastrzega sobie prawo zażądania dokumentów i/lub dodatkowych wyjaśnień potwierdzających informacje zawarte w Załączniku nr 4 do zapytania ofertowego w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do treści złożonego oświadczenia. Brak przedłożenia dokumentów i/lub informacji potwierdzających wskazane doświadczenie i wiedzę na wezwanie Zamawiającego może skutkować odrzuceniem oferty. Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Kryterium cena brutto przedmiotu zamówienia (KC) – waga 100% Liczba punktów w kryterium będzie przyznawana wg poniższego wzoru: (cena brutto najtańszej spośród złożonych ofert )/(cena brutto rozpatrywanej oferty) x 100 x 100% =KC KC – liczba punktów oferty rozpatrywanej.