Zgłoś sugestię
AAA

Spośród kilku tysięcy ogłoszeń, które codziennie dodajemy do naszego serwisu, umożliwiamy Państwu w sposób nieograniczony zapoznanie się z kilkoma z nich.

Numer ogłoszenia: 12992168 archiwalne zobacz branże
Kategoria ogłoszenia:przetarg nieograniczony - Polska
Data dodania oferty:2017-01-17
Przedmiot ogłoszenia:Dostawa koparki
Organizator:Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej - Rzeszów Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Adres: ul. Staszica 24,, 35-051 Rzeszów
Województwo / powiat: podkarpackie, pow. Rzeszów
Państwo: Polska
Telefon / fax:tel. 17/854 52 22, tel./fax. 17/854 17 07
Opis:OKREŚLENIE PRZEDMIOTU I ZAKRESU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa koparki kołowej (1 szt.). Dostawa koparki kołowej dla potrzeb MPEC-Rzeszów Sp. z o.o.
Jest to zamówienie na dostawę o kodzie numerycznym Wspólnego słownika zamówień: CPV: 43260000-3 Koparki, czerparki i ładowarki, i maszyny górnicze, CPV: 43261000-0 Koparki mechaniczne.
2. Szczegółowe podstawowe (minimalne) wymagane przez zamawiającego parametry techniczne i wyposażenie przedmiotu zamówienia:
1. Masa całkowita robocza koparki min. 9 000 kg, max. 11 000 kg.
2. Koparka wyprodukowana nie wcześniej niż w 2016 r.
3. Koparka pełnoobrotowa, jednonaczyniowa, podsiębierna.
4. Koparka samojezdna na podwoziu kołowym.
5. Podwozie koparki wyposażone w lemiesz (pług) i dwie podpory, sterowane hydraulicznie z kabiny operatora, przeznaczone do stabilizacji koparki.
6. Koła jezdne koparki bliźniacze (podwójne, 8 kół łącznie) z oponami o rozmiarze 8.25-20, przedzielone gumowym ringiem.
7. Wszystkie koła koparki skrętne, z możliwością wyboru przez operatora każdej z wymienionych opcji jazdy: z dwoma kołami skrętnymi, z czterema kołami skrętnymi, jazdy w trybie krab.
8. Napęd koparki na wszystkie koła jezdne.
9. Koparka może poruszać się po drogach publicznych zgodnie z obowiązującymi w RP przepisami ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
10. Kabina operatora spełniająca wymagania co najmniej ROPS i/lub TOPS.
11. Kabina operatora zamknięta, zapewniająca widoczność we wszystkich kierunkach, ogrzewana, z przesuwaną i składaną do środka kabiny przednia szybą.
12. Rozstaw osi jezdnych koparki nie większy niż 2250 mm,
13. Szerokość podwozia koparki maksymalnie 2460 mm.
14. Szerokość nadwozia koparki (bez lusterek) maksymalnie do 2350 mm.
15. Promień obrotu tylnej części nadwozia (maksymalna odległość tylnej krawędzi nadwozia koparki od jego osi obrotu) nie większy niż 1600 mm.
16. Silnik napędowy wysokoprężny o mocy (wg. normy ISO 14396) co najmniej 50 kW .
17. Silnik napędowy koparki spełnia obowiązujące wymagania dla silników spalinowych w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych w tym wymagania obowiązujących europejskich norm emisji spalin.
18. Wysięgniki koparki dwuczęściowy, łamany, o zmiennej geometrii sterowanej z kabiny operatora (nastawny), plus ramię koparki.
19. Wysięgnik koparki skrętny w poziomie w prawo i w lewo w odniesieniu do kabiny operatora (mocowanie offsetowe wysięgnika).
20. Siła odspajania łyżki, nie mniejsza niż 54 kN, wg. normy ISO 6015.
21. Maksymalna głębokość kopania (z łyżką do kopania), co najmniej 4,10 m.
22. Maksymalna wysokość wysypu co najmniej 6,0 m.
23. Maksymalny zasięg na poziomie podłoża ( od osi obrotu koparki) co najmniej 7,40 m do 8,20 m.
24. Szybkozłącze hydrauliczne do szybkiej wymiany łyżek.
25. Łyżki koparki:
a), łyżka podsiębierna do kopania (z zębami) o szerokości 600 - 650mm, b). łyżka skarpowa hydraulicznie skrętna o szerokości 1300 -1500 mm, c). łyżka podsiębierna do kopania (z zębami) o szerokości 800 - 900mm.
26. Koparka i osprzęt roboczy muszą być fabrycznie nowe, nieużywane.
27. Łyżki koparki przystosowane do mocowania za pomocą szybkozłączy.
28. Koparka musi być przystosowana do pracy z łyżką skarpową hydraulicznie skrętną. Linia hydrauliczna do sterowania tej łyżki zakończona szybkozłączami.
29. Koparka musi być przystosowana do pracy z młotem wyburzeniowym zamontowanym na ramieniu koparki, z linią hydrauliczną zakończoną szybkozłączami do zasilania tego młota.
30. Maksymalna prędkość jazdy koparki co najmniej 22 km/godz.
31. Zabezpieczenie przed kradzieżą: immobilizer.
32. Z lampą sygnalizacyjną żółtą (tzw. kogut).
33. Z oświetleniem roboczym, na kabinie operatora z przodu co najmniej dwa światła .
34. Koparka z pełną specyfikacją drogową.
35. Koparka wyposażona w apteczkę, gaśnicę trójkąt ostrzegawczy.
36. Z możliwością monitorowania w kabinie operatora co najmniej: licznika motogodzin, poziomu paliwa w zbiorniku, temperatury płynu chłodzącego, ciśnienia oleju .
37. Koparka musi być oznakowana znakiem CE.
3. Okres gwarancji jakości na przedmiot zamówienia co najmniej: albo 24 miesiące albo 2000 mtg, w zależności co nastąpi pierwsze
4. Wykonawca na swój koszt przeprowadzi instruktaż conajmniej dwóch pracowników Zamawiającego w zakresie budowy i obsługi codziennej koparki oraz wystawi dokumenty potwierdzające ten instruktaż. Instruktaż zostanie przeprowadzony u Zamawiającego równocześnie z wydaniem koparki Zamawiającemu.
5. Wykonawca zapewnia serwis gwarancyjny i pogwarancyjny koparki. Zamawiający wymaga, aby autoryzowany punkt serwisowy, który jest w stanie zapewnić pełną obsługę serwisową w okresie gwarancji jak również serwis pogwarancyjny przedmiotu zamówienia znajdował się w odległości nie większej niż 250 km od miasta Rzeszowa, na terenie Rzeczpospolitej Polski.
6. Koparka stanowiąca przedmiot zamówienia musi:
być wolna od wad fizycznych i prawnych, z produkcji seryjnej, fabrycznie nowa, wyprodukowana nie wcześniej niż w 2016r., nieużywana, kompletna i gotowa do użytkowania.
- posiadać wszystkie wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, deklaracje, oznakowania, charakterystyki.
7. Wraz z koparką Wykonawca dostarczy w języku polskim co najmniej:
- instrukcje obsługi,
- dokumenty serwisowe,
- dokumenty gwarancyjne,
- deklarację zgodności CE dla koparki wystawioną z numerem fabrycznym dostarczanej koparki,
- katalog części zamiennych,
-dokument potwierdzający spełnienie wymagań obowiązujących europejskich norm emisji spalin dla silnika koparki.
8. Wszelkie obowiązkowe przeglądy techniczne i serwis wymagane przez Producenta w okresie eksploatacji do przebiegu 2050 mtg, które powinien wykonać autoryzowany punkt serwisowy, powinny odbyć się na koszt Wykonawcy obejmujący również koszty materiałów, robocizny i dojazdów. Przeglądy te Wykonawca wykonuje w miejscu postoju koparki. Termin wykonania nie dłuższy niż 5 dni roboczych.
9. Koparka stanowiąca przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania przewidziane przepisami prawa obowiązującymi w Polsce dla tego typu maszyn w tym w szczególności:
- Ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (tekst jednolity Dz. U. z 2016, poz. 655 wraz z późniejszymi zmianami),
- Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 października 2008 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn (Dz. U. 2008 nr 199 poz. 1228),
- Dyrektywy 2006/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 maja 2006 r. w sprawie maszyn, zmieniająca dyrektywę 95/16/WE (przekształcenie),
- Dyrektywy 2000/14/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 8 maja 2000 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do emisji hałasu do środowiska przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń,
- Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska (Dz. U. 2005 nr 263 poz. 2202),
- dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.) oraz z rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
10. Wszędzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do marek, modeli, wersji, patentów, pochodzenia, znaków towarowych dopuszcza się rozwiązania równoważne pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w niniejszej Instrukcji.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości udowodnienie równoważności spoczywa na Wykonawcy.
Specyfikacja:ADRES STRONY INTERNETOWEJ NA KTÓREJ ZAMIESZCZONA BĘDZIE INSTRUKCJA WARUNKÓW7 ZAMÓWIENIA:
Instrukcja Warunków Zamówienia (zwana dalej Instrukcją) zamieszczona będzie na stronie internetowej Zamawiającego www.mpec.rzeszow.pl
Uzyskać ją można również nieodpłatnie w siedzibie Zamawiającego przy ul. Staszica 24 w Rzeszowie (pok. 102, I piętro).
Miejsce i termin składania ofert: Miejsce oraz termin składania ofert.
1.1. Oferty sporządzone ściśle wg wymagań określonych w Instrukcji należy składać bezpośrednio w sekretariacie Zamawiającego (I piętro, pok. nr 108) przy ul. Staszica 24 w Rzeszowie lub przesłać na adres MPEC - Rzeszów Sp. z o.o. ul. Staszica 24, 35-051 Rzeszów.
1.2. Termin wpływu ofert do siedziby Zamawiającego (niezależnie od wybranej przez
Wykonawcę, wymienionej wyżej, formy składania) upływa w dniu 25.01.2017 r. o godzinie 12.00
Otwarcie ofert:Miejsce oraz termin otwarcia ofert. 2.1. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.01.2017 r. o godzinie 12.15 w siedzibie Zamawiającego (w MPEC - Rzeszów Sp. z o. o., przy ul. Staszica 24 w Rzeszowie), w świetlicy na parterze. 2.2. W trakcie otwarcia ofert Zamawiający odczyta: nazwę, adres Wykonawcy, cenę oferty, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji oraz warunki płatności. 2.3. Informacje, o których mowa w pkt 2.2. Zamawiający zamieszcza na swojej stronie internetowej, a także przekazuje wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich pisemny wniosek.
Termin składania:2017-01-25
Miejsce i termin realizacji:TERMIN I MIEJSCE DOSTAWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Termin realizacji zamówienia: do 120 dni od daty zawarcia umowy.
2. Miejsce dostarczenia: Baza Transportu i Sprzętu Zamawiającego w Rzeszowie przy ul. ks. Józefa Sondeja 15 (dawniej Dojazd Staroniwa 15), w dni robocze od poniedziałku - piątku, w godzinach od 800 do 1400, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.
Wadium:w wymaganiach
Wymagania:Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:
W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1. Spełniają wymagania zawarte w § 4 Regulaminu:
1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie:
1.4.1 art. 24 ust. 1 pkt 12) -23) Ustawy, przy czym w tym postępowaniu nie ma zastosowania art.
24 ust. 1 pkt. 13 lit. d oraz w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 1 pkt. 14, jeżeli osoba, o której mowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust. 1 pkt. 13 lit. d.
1.4.2 art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, ponieważ Zamawiający w niniejszym postępowaniu przewiduje wykluczenie Wykonawcy w okolicznościach podanych w tym przepisie, tj. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. -Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.);
1.4.3 § 7 ust. 2 Regulaminu.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (dotyczy spółki cywilnej i konsorcjum) i w takim przypadku muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt 1.1. do 1.3. winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy wspólnie.
Warunek określony w pkt 1.4. winien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJA DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
A. W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w Rozdziale VII pkt 1.1. do 1.3. należy złożyć Oświadczenie wg wzoru zawartego Załączniku nr 2 do Instrukcji ,,Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu",
B. W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie Rozdziału VII pkt 1.4., należy złożyć Oświadczenie wg wzoru zawartego w Załączniku nr 3 do Instrukcji ,,Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania".
C. W terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w Rozdziale XI pkt 2.3. Instrukcji, Wykonawca musi złożyć Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp (tj. z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w tym postępowaniu).
Wraz ze złożeniem Oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia.
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia tj.:
1.1 informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; przy czym w tym postępowaniu nie ma zastosowania art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d oraz w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 1 pkt 14, jeżeli osoba, o której mowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d.
1.2 Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
1.3 Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,
w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
1.4 Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający zastrzega sobie zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 1.2., 1.3. i 1.4. prawo żądania dokumentu lub dokumentów, wystawionych w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzających odpowiednio, że:
2.1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2.2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający zastrzega sobie zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.1. prawo żądania informacji z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku takiego rejestru, innego równoważnego dokumentu wydanego przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21.
3. Dokumenty, o których mowa w pkt 2.1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty, o których mowa w pkt 2.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów,
o których mowa w pkt 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Oświadczenie to musi być złożone w oryginale. Zapis pkt 3 stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
6. ,,Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu", o którym mowa w pkt A, ,,Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania", o którym mowa w pkt B, Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt C Wykonawca musi złożyć w oryginale.
Pozostałe dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
W przypadku, gdy Zamawiający zażąda dokumentów wymienionych w pkt 1.1. - pkt 1.4 lub pkt 2.1. -pkt 2.2, dokumenty te należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę(y) upoważnioną(e) do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy.
7. W przypadku składania oferty wspólnej przez Wykonawców Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od każdego z nich złożenia dokumentów wymienionych w pkt 1.1. - pkt 1.4 lub pkt 2.1. - pkt 2.2 lub pkt. 4.
8. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
9. Wszelkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w językach obcych, należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE URZĄDZENIA SPEŁNIAJĄ WYMAGANIA OKREŚLONE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO.
1. W zakresie potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego, Wykonawca złoży Oświadczenie wg wzoru zawartego w Załączniku nr 1 do Instrukcji (formularz ,,Oferta" - oświadczenie zawarte w pkt 8).
2. W zakresie potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego, Wykonawca złoży:
a) Wypełniony formularz ,,Opis" wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszej Instrukcji.
b) Karty katalogowe i/lub foldery i/lub specyfikacje techniczne oferowanej koparki zawierające opis, zdjęcia i dane techniczne oferowanej koparki. Ww. dokumenty winny być w języku polskim w wersji papierowej lub cyfrowej.
3. W zakresie potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone w
niniejszej Instrukcji Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania wszystkich wymaganych prawem świadectw, certyfikatów, deklaracji oraz specyfikacji technicznej, instrukcji obsługi, dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań europejskich norm emisji spalin itp. Ww. dokumenty winny być w języku polskim.
INFORMACJE NA TEMAT WADIUM:
1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy 00/100 zł).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 25 stycznia 2017 r. do godziny 12.00.
Zaleca się dołączyć do oferty dokument potwierdzający wpłatę wadium.
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium może być wniesione w:
a) pieniądzu:
przelew na konto MPEC- Rzeszów Sp. z o.o., ul. Staszica 24,35-051 Rzeszów, Bank Pekao S.A. w Warszawie 05 1240 6292 1111 0010 5014 9475 z dopiskiem: ,,Dostawa koparki kołowej". Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie wpływ przekazanych środków na rachunek MPEC -Rzeszów Sp. z o.o. przed upływem terminu składania ofert.
b) poręczeniach bankowych,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2016r.,poz. 359).
3.W przypadku, gdy Wykonawca wybierze wadium w postaci niepieniężnej, wymienionej w pkt 2 ppkt b *? e,
oryginał dokumentu wadium wystawionego na rzecz Zamawiającego należy złożyć wraz z ofertą. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać co najmniej następujące elementy:
a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c) kwotę gwarancji,
d) termin ważności gwarancji,
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach, gdy:
- Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w § 6 pkt 1-3 Regulaminu nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nie leżących po jego stronie, lub '
- Wykonawca którego ofertę wybrano:
o odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
o nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
o zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający nie dopuszcza dodatkowych wymogów Gwaranta w zakresie doręczania wezwania do zapłaty w szczególności za pośrednictwem banku, czy uwiarygodnienie podpisu przez bank.
Ponadto dla ustalenia, czy zgłoszenie żądania zapłaty z gwarancji zostało zgłoszone w terminie decydująca będzie data stempla pocztowego.
W zakresie zgłoszenia przez Zamawiającego żądania zapłaty gwarancja nie może zawierać dodatkowych ograniczeń dla Zamawiającego w kwestii terminu realizacji zapłaty (w szczególności termin zapłaty nie może być dłuższy niż 14 dni od dnia zgłoszenia żądania zapłaty).
Z dokumentów, których Gwarant może wymagać od Zamawiającego w związku z realizacją przez Zamawiającego uprawnień z gwarancji, Zamawiający dopuszcza wyłącznie złożenie odpisu z KRS lub Informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców pobranej na podstawie art. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tekst jednolity Dz. U. 2016 poz. 687 z późn. zm), celem wykazania, że osoby które podpisały żądanie zapłaty w imieniu Zamawiającego, są uprawnione do jego reprezentowania.
5. Wadium wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w formie
innej niż pieniężne, musi być wystawione na wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (czyli nie na jednego, ani kilku spośród nich).
6. Postanowienia pkt 4 stosuje się również do poręczenia określonego w pkt 2b).
7. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania
ofertą), w wymaganej wysokości lub w innej niż dopuszczalna formie, zostanie wykluczony z postępowania. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu 12.
9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli takie zabezpieczenie było wymagane.
10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
1) upłynął termin związania ofertą;
2) zawarto umowę w sprawie zamówienia;
3) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia.
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) który został wykluczony z postępowania;
3) którego oferta została odrzucona.
12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli takie zabezpieczenie było wymagane;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE:
1. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena wyrażona w PLN.
Za najkorzystniejszą ofertę uznana będzie oferta z najniższą ceną spośród ofert nie odrzuconych.
2. Zamawiający poprawi omyłki rachunkowe tj. błędne wyniki działań matematycznych, oczywiste omyłki pisarskie i inne omyłki z uwzględnieniem konsekwencji dokonanych poprawek zawiadamiając niezwłocznie Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na poprawienie omyłki w obliczeniu ceny.
3. W toku dokonywania badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonej przez niego oferty.
Uwagi:Zamawiający zastrzega sobie w oparciu o § 27 i § 14 ust. 3 Regulaminu, prawo do prowadzenia negocjacji z Wykonawcą/ami, który/rzy złożył/li najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryterium/ów oceny ofert przyjętego/ych w niniejszym postępowaniu w celu uzyskania korzystniejszych dla Zamawiającego warunków realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie tego/tych kryterium/ów, w tym ceny.
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTA.
Wykonawca jest związany ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający ma prawo odwołania (unieważnienia) postępowania w przypadkach wskazanych w § 41 Regulaminu.
Zamawiający zastrzega możliwość modyfikacji treści Instrukcji Warunków Zamówienia.
Kod CPV:43260000-3, 43261000-0
Numer dokumentu:KZP-1/253/TWT/3/17
Źródło: Internet i własne
Załączniki: