Zgłoś sugestię
AAA

Spośród kilku tysięcy ogłoszeń, które codziennie dodajemy do naszego serwisu, umożliwiamy Państwu w sposób nieograniczony zapoznanie się z kilkoma z nich.

Numer ogłoszenia: 27933644 archiwalne zobacz branże
Kategoria ogłoszenia:przetarg - Polska
Data dodania oferty:2024-09-20
Przedmiot ogłoszenia:Dostawa opału w sezonie grzewczym
Organizator:Gmina Łagów
Adres: ul. Rynek 62, 26-025 Łagów
Województwo / powiat: świętokrzyskie, pow. kielecki
Państwo: Polska
Telefon / fax:tel. 41 343 70 54 (55,56), fax: 41 343 70 51
E-mail:
Opis:,,DOSTAWA opału w sezonie grzewczym 2024/2025"
I. OKREŚLENIE TRYBU ZAMÓWIENIA:
Zamówienie udzielone będzie zgodnie z obowiązującym w Urzędzie Miasta i Gminy w Łagowie Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości nie przekraczającej równowartości 130 000 złotych, kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1320 z późn. zm.), wprowadzonym Zarządzeniem Nr 3/2021 Burmistrza Miasta i Gminy w Łagowie z dnia 7 stycznia 2021 r. w sprawie wprowadzenia ,,Regulaminu udzjelenia zamówień publicznych
o wartości nie przekraczającej równowartości 130 000 złotych, kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt. 1) ustawy - Prawo zamówień publicznych".
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup eko-groszku workowanego w ilości o 87 ton do budynków administrowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Łagowie, a mianowicie:
o Urząd Miasta i Gminy w Łagowie Ul. Rynek 62 - 30 ton
o Budynek byłego przedszkola Łagów Ul. Słupska 5 -18 ton
o Remiza OSP w Łagowie Ul. Rynek 68A -14 ton
o Schronisko Młodzieżowe w Łagowie Ul. Zapłotnia 1 a -18 ton
o Szkoła Podstawowa w Rudzie Ruda 7A - 7 ton.
2. Zamawiający wymaga, aby oferowany przedmiot zamówienia posiadał parametry jakościowe nie gorsze niż:
o węgiel kamienny eko-groszek workowany (po 25 kg):
- zawartość popiołu [Ar] - maksymalnie 12,0%,
- zawartość siarki całkowitej [Str] - maksymalnie 1,2%;
- wartość opałowa [Qir] > 26 MJ/kg,
- zdolność spiekania (Rl) - do 15,
- wymiary ziarna - 8-25 mm;
- zawartość podziarna - minimalnie 0,00%, maksymalnie 10%,
- zawartość nadziarna - minimalnie 0,00%, maksymalnie 5%,
- zawartość wilgoci całkowitej [Wtr] - maksymalnie 8%.
3. Dostarczony opał musi posiadać normę jakościową zgodną z podanymi w pkt. 2 wymogami technicznymi, potwierdzoną stosownym certyfikatem wydanym przez producenta (kopalnię).
4. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę dostawy opału, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. póz. 1542 ze zm.).
5. Faktyczna ilość węgla kamiennego eko-groszek, którą Zamawiający zamówi, będzie wynikać z jego bieżących potrzeb i faktycznego zużycia i będzie dostarczona do podanych w pkt 1.2. budynków, administrowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Łagowie. Dostawy opalu będą odbywać się sukcesywnie w miarę pojawiających się potrzeb Zamawiającego, wynikających z bieżącego zużycia.
6. Dostawy dostosowane będą do możliwości magazynowych Zamawiającego, zależnych od ilości spalanego opału. Opał będzie dostarczany w workach o wadze 25 kg. Worki powinny być pakowane na paletach, zgodnie z technologią producenta.
7. Zamówienia realizowane będą partiami, na zlecenie Zamawiającego (telefonicznie, faksem lub e-mailem). Wykonawca dostarczy zamówiony opał swoim transportem (wliczonym w cenę opału). Przy każdym zamówieniu, terminy realizacji poszczególnych dostaw będą każdorazowo ustalane.
8. W każdym zleceniu Zamawiający określi ilość dostawy w tonach dla każdego budynku oddzielnie.
9. Każde zlecenie przekazane Wykonawcy, zrealizować należy w terminie maksymalnie do 2 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia. Ilość opału przypisana danemu budynkowi, może ulec zmianie na rzecz innego budynku, nie powodując przekroczenia łącznej ilości opału, określonej w pkt. 2.
10. Zamawiający zastrzega zakup opału, dostosowany do faktycznych potrzeb. Wykonawcy nie przysługuje wobec Zamawiającego roszczenie odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości opału.
11. W przypadku zastrzeżeń zgłoszonych przez Zamawiającego w zakresie wymaganych parametrów (norm) jakościowych, wyszczególnionych w pkt 4, Zamawiający zleci wykonanie badań dotyczących spełnienia wymaganych norm jakościowych. Jeżeli badania wykażą niespełnienie norm określonych w pkt 4, kosztami przeprowadzonych badań Zamawiający obciąży Wykonawcę a Wykonawca na swój koszt opróżni magazyn z opału nie spełniającego wymagań Zamawiającego i dostarczy nowy opał, zgodny z wymogami technicznymi.
12. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownego certyfikatu jakościowego dotyczącego oferowanego opału (wystawionego przez producenta - kopalnię), potwierdzającego zgodność parametrów jakościowych z wymogami Zamawiającego, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przez upływem terminu składania ofert.
13. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie zamówienia, zgodnie z warunkami bhp i p. ppoż.
14. Osoba upoważniona przez Zamawiającego, ma prawo odmówić przyjęcia danej partii dostawy, jeżeli stwierdzi, że dostarczony opał jest złej jakości i odbiega od parametrów określonych w ofercie. Oświadczenie o odmowie złożone ustnie winno być niezwłocznie potwierdzone na piśmie ze wskazaniem przyczyn odmowy.
15. W przypadku odmowy przyjęcia danej partii dostawy, Wykonawca zobowiązuje się do:
- załadunku i odbioru wadliwego opału na swój koszt,
- dostawy opału o prawidłowych parametrach, nie później niż w ciągu 2 dni od oświadczenia o odmowie przyjęcia partii dostawy.
16. W przypadku awarii, zanieczyszczenia bądź uszkodzenia instalacji i urządzeń kotłowni spowodowanej dostarczonym opałem o niewłaściwych parametrach, Wykonawca pokryje koszty związane
z doprowadzeniem instalacji i urządzeń Zamawiającego do należytego stanu. Za podstawę stwierdzenia przyczyn awarii przyjmuje się protokół sporządzony przez firmę serwisującą urządzenia kotłowni.
17. Ilość zamawianego opału musi zostać potwierdzona przez pracownika Zamawiającego. Przy odbiorze opału muszą być obecni przedstawiciele Wykonawcy i Zamawiającego, którzy dokonają sprawdzenia ilości i jakości dostarczonego eko-groszku. Każdorazowa dostawa opału będzie potwierdzona dokumentem WZ (wydanie na zewnątrz), podpisanym przez Wykonawcę oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, uczestniczącego przy odbiorze opału.
18. W przypadku jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzeń obiektów, będących następstwem realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się do naprawienia szkody oraz doprowadzenia ich do stanu pierwotnego.
19. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów niniejszego postępowania oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach.
20. W interesie Wykonawcy jest zdobycie wszelkich niezbędnych informacji koniecznych do przygotowania i złożenia oferty.
Miejsce i termin składania ofert: IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT:
1. Oferty prosimy składać w zapieczętowanej kopercie z napisem: ,,DOSTAWA opału w sezonie grzewczym 2024/2025" na adres: Urząd Miasta i Gminy w Łagowie, Ul. Rynek 62, 26-025 Łagów do dnia 30 września 2024r. do godz. 14:00.
2. Miejsce złożenia oferty - pokój nr 24 - sekretariat (I piętro).
Otwarcie ofert:3. Otwarcie nastąpi w Urzędzie Miasta i Gminy w Łagowie, Ul. Rynek 62, 26-025 Łagów w dniu 30 września br. o godz. 14:30 (pokój 57, II piętro).
Termin składania:2024-09-30
Miejsce i termin realizacji:III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia: przez okres 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Wymagania:IV. OGÓLNE USTALENIA DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Zamawiający nie wymaga i nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
V. WYKAZ WYMAGANYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW:
Oferenci ubiegający się o zamówienie muszą załączyć do oferty niżej wymienione dokumenty:
- ofertę należy złożyć na załączonym druku ,,Formularz ofertowy" - Załącznik Nr 1.
- do oferty należy załączyć dokument potwierdzający parametry jakościowe oferowanego eko-groszku tj. stosowny certyfikat wystawiony przez producenta (kopalnię).
VI. OCENA OFERT:
1. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę na realizację przedmiotu umowy i złożona oferta będzie spełniać wymogi określone przez Zamawiającego w Zaproszeniu do składania ofert.
2. Ocena ofert będzie odbywała się metodą spełnia - nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty.
3. Zamawiający poprawi w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zaproszeniem do składania ofert, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
4. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgodzi się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 3 lit. c).
5. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów lub oświadczeń albo dokumentów do uzupełnienia lub oświadczeń, chyba, że pomimo uzupełnienia dokumentów oferta podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
6. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zamawiający odrzuci ofertę również, gdy:
- jej treść nie odpowiada treści warunkom zamówienia;
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
- została złożona przez Wykonawcę wykluczonego;
- została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu w sprawie wyboru przez beneficjenta Wykonawcy danego zadania,
- zawiera błędy w obliczeniu ceny;
- została złożona po terminie składania ofert, określonym w zapytaniu ofertowym.
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
8. Jeżeli w wyniku oceny złożonych ofert okaże się, że nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej
ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty
dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
VII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY:
Opis obliczania ceny:
o dostawca poda w formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do zaproszenia do składania ofert, cenę jednostkową netto eko-groszku, stawkę podatku VAT oraz łączną wartość brutto, stanowiącą wynik pomnożenia odpowiednich cen oraz wskazanego w tym załączniku zapotrzebowania na dany opał. Następnie dostawca w formularzu ofertowym określi łączną cenę dostawy brutto dla całości zamówienia.
o cenę należy określić w PLN brutto (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
o cena ofertowa podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym musi uwzględniać wszystkie wymagania zaproszenia do składania ofert oraz obejmować wszelkie koszty i opłaty jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia w zaoferowanym czasie.
o cenę oferty stanowi cena wykonania całości zamówienia.
o ceny jednostkowe netto określone przez Wykonawcę w formularzu ofertowym są stałe przez cały okres ważności umowy.
o walutą oferty jest złoty polski, w której należy prowadzić wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsze zaproszenie do składania ofert.
Płatności:
o Rozliczenie dostaw odbywać się będzie sukcesywnie. Wykonawca wystawi Zamawiającemu fakturę po każdej dostawie zamówionego opału.
o Termin płatności faktur wynosi 30 dni od dnia złożenia prawidłowo wystawionej faktury VAT w siedzibie Zamawiającego
o Rozliczenia będą prowadzone w PLN, nie przewiduje się rozliczeń w walutach obcych
VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wymaga się, aby oferta była przygotowana w języku polskim w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści, treść oferty musi odpowiadać treści zaproszenia do składania ofert.
2. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawomocnione do reprezentowania Wykonawcy -pełnomocnictwo w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.
Pełnomocnictwo załączone do oferty powinno zostać złożone w formie oryginału lub odpisu notarialnie potwierdzonego za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną. Fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
3. Wszystkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca nanosił poprawki lub zmiany we wpisanej przez siebie treści (czyli wyłącznie miejscach, w których jest to dopuszczalne przez Zamawiającego) powinny być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę.
4. Stosowne wypełnienia miejsc wykropkowanych we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszego zaproszenia do składania ofert i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonywane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.
5. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osoby upełnomocnione do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
6. Podpisy.
Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez:
- osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców - zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy,
- w przypadku składania wspólnej oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców przez osobę/osoby posiadające Pełnomocnictw.
7. Wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów:
1) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści Zaproszenia do składania ofert.
8. Zmiana / wycofanie oferty:
- Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę,
- o wprowadzeniu zmian lub zamiarze wycofania oferty należy pisemnie powiadomić
Zamawiającego, przed upływem terminu do składania ofert,
- pismo należy złożyć lup przesłać na adres Urzędu Miasta i Gminy w Łagowie ul. Rynek 62, 26-
025 Łagów oznaczając odpowiednio ,,ZMIANA OFERTY"/,,WYCOFANIE OFERTY", która została przesłana w ,,dniu..".
- do pisma o wycofaniu oferty musi być załączony dokument, z którego wynika prawo osoby
podpisującej informację do reprezentowania Wykonawcy.
9. Zwrot oferty bez otwierania
Ofertę złożoną po terminie składania ofert Zamawiający nie będzie brał pod uwagę.
Potwierdzenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
10. Termin związania ofertą:
- Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni.
- bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
- zgoda oferenta na przedłużenie terminu związania ofertą winna być wyrażona na piśmie.
X. ODRZUCENIE OFERTY
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy w przypadku wystąpienia poniższych okoliczności:
- jej treść nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert
- Wykonawca nie spełnił warunków udziału w postępowaniu oraz na pisemne wezwanie nie uzupełnił wymaganych dokumentów.
XI. OPIS KRYTERIÓW:
1. Ocena i wybór oferty najkorzystniejszej - jedynym kryterium wyboru ofert jest cena - w związku z tym oferta z najniższą ceną zostanie wybrana jako oferta najkorzystniejsza (jeżeli spełni wszystkie wymogi formalne określone przez Zamawiającego).
Cena brutto oferty najkorzystniejszej
Ocena punktowa (poszczególnego pakietu) = ................................x 100
Cena brutto oferty badanej
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
XII. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA:
Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
o nie została złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu,
o cena najkorzystniejsza oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny oferty najkorzystniejszej,
o wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli ofertę.
2. Wszelką korespondencję dotyczącą tego postępowania należy kierować na e-maila: bszyszka@lagowgmina.pl.
3. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający ma prawo zmiany treści Zaproszenia do składania ofert. Zmiana może nastąpić w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym zostanie przesłana Wykonawcom, do których zostało skierowane Zaproszenie do składania ofert.
XV. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWNE, KTÓRE ZOSTANA WPROWADZONE DO UMOWY:
o Istotne postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do umowy zawarte zostały w załączniku nr 2 do zaproszenia do składania ofert.
Kontakt:XIV. SPOSÓB POROZUMIENA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCĄ
1. Do kontaktowania się z Wykonawcą w imieniu Zamawiającego upoważnia się w sprawach proceduralnych i merytorycznych:
- Beatę Szyszka - st. inspektora ds. gospodarki komunalnej - tel. 41 343 70 54 wew. 311.
Godziny pracy: poniedziałek, środa, czwartek, piątel. 7:30-15:30, wtorek - 7:30-17:30, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych.
Numer dokumentu:GK.271.6.2024
Źródło: Internet i własne