Zgłoś sugestię
AAA

Spośród kilku tysięcy ogłoszeń, które codziennie dodajemy do naszego serwisu, umożliwiamy Państwu w sposób nieograniczony zapoznanie się z kilkoma z nich.

Numer ogłoszenia: 28406951 archiwalne zobacz branże
Kategoria ogłoszenia:przetarg zapytanie ofertowe - Polska
Data dodania oferty:2024-12-04
Przedmiot ogłoszenia:Sukcesywny zakup oleju napędowego oraz benzyny bezołowiowej
Organizator:Głubczyckie Wodociągi i Kanalizacja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Głubczycach
Adres: ul. Powstańców Śląskich 2, 48-100 Głubczyce
Województwo / powiat: opolskie, pow. głubczycki
Państwo: Polska
Telefon / fax:Te1.077 485 27 21, fax 077 485 27 21 w 12
E-mail:
Opis:Opis przedmiotu zamówienia.
3.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny zakup oleju napędowego oraz benzyny bezołowiowej na terenie miasta Głubczyce i tankowanie nimi pojazdów lub maszyn (w kanistry) będących w dyspozycji Głubczyckich Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
W okresie trwania umowy od dnia 01.01.2025 r. do 31.12.2025 roku przewiduje się ilości zamówienia:
a) Olej napędowy - 32 000 litrów (?20%)
b) Benzyna bezołowiowa - 2 500 litrów (?20%).
3.4. Nie zrealizowanie przez Zamawiającego pełnego zakresu ilościowego, o którym mowa w pkt.3.3. w okresie obowiązywania umowy - nie rodzi stronie Wykonawcy roszczenia o jego wykonanie w pełnej wysokości.
Przedmiot zamówienia winien spełniać wymogi jakościowe określone w aktach prawnych:
Wymagania jakościowe zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25.08.2006 r. o systemie monitorowania
i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2024 r.poz. 1209. .) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z
dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2015, póz.
1680 ze zm), oraz zgodne z Polską Normą (PN) o parametrach nie gorszych niż według Polskiej Normy
PN-EN 590 dla oleju napędowego oraz według Polskiej Normy PN-EN 228 dla benzyny
bezołowiowej. Rodzaj paliwa dostosowany do okresu ich stosowania: w okresie letnim tzw. paliwo letnie a w okresie zimowym tzw. paliwo zimowe. Wykonawca przedstawi na stacji paliw dokumenty i świadectwa jakościowe paliw na każde żądanie Zamawiającego.
3.6. Ceny za olej napędowy i benzynę bezołowiową będą naliczane wg cen obowiązujących w dniu sprzedaży pomniejszone o upust przyznany w ofercie przez Wykonawcę. Upust będzie taki sam przez cały okres trwania umowy.
3.7. Wyznaczeni i upoważnieni przez Zamawiającego pracownicy będą mogli również nabywać paliwo do zbiorników przenośnych (kanistrów) dla potrzeb sprzętu technicznego (urządzeń) spółki.
3.8. W ofercie Wykonawca poda stacje paliw przewidziane do realizacji zamówienia wskazując jej adres.
3.9. Wykonawca będzie sporządzał listę zbiorczą (zestawienie) zrealizowanych tankowań dla pojazdów zawierające: datę, godzinę, ilość i rodzaj paliwa, nr rej pojazdu, podpis wydającego paliwo, podpis kierowcy. Każde tankowanie będzie potwierdzone na liście zbiorczej (zestawieniu).
Miejsce i termin składania ofert: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Głubczycach na adres:
Głubczyckie Wodociągi i Kanalizacja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Adres: Powstańców Śląskich 2 48-100 Głubczyce, pokój nr.19 (sekretariat) lub drogą elektroniczną przy użyciu poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@wodociagi-glubczyce.pl. Dokumenty składane formą elektroniczną muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważniane do reprezentowania Wykonawcy. Oznacza to, iż jeżeli dokumentu(ów) określającego(yeh) status prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. Upoważnienie osób do podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do ofert należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
14.2. Ofertę należy opakować w kopertę:
- kopertę należy opisać:
,,Zakup paliw płynnych do pojazdów służbowych i urządzeń GWiKSp. z o.o"
Nie otwierać przed dniem 12.12.2024 r. o godz. 11:10.
- koperta powinna być należycie zabezpieczona przed celowym lub przypadkowym otwarciem
14.3. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 12.12.2024 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert:Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego mieszczącej się w Głubczycach przy Ul. Powstańców Śląskich nr 2 w pokoju nr 23 dnia 12.12.2024 r. o godz. 11:10. Otwarcie ofert jest jawne.
Termin składania:2024-12-12
Miejsce i termin realizacji:TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
5. Termin wykonania zamówienia.
5.1. Umowa na zakup paliwa zostanie zawarta na okres od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.
Wadium:nie wymaga
Wymagania:Tryb udzielania zamówienia.
2.1. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego na podstawie Regulaminu wewnętrznego na dostawy, usługi i roboty budowlane dla zadań o wartości mniejszej niż progi unijne określone przepisami Prawa zamówień publicznych.
SPOSÓB WYKONANIA ZAMÓWIENIA
4. Sposób wykonania zamówienia.
4.1. Forma płatności - przelewem w terminie nie krótszym niż 21 dni od dnia otrzymania poprawianie wystawionej faktury VAT.
4.2. Wykonawca będzie wystawiał 2 faktury zbiorcze w każdym miesięcznym okresie rozliczeniowym:
a. Pierwsza faktura od 1 do 15 dnia każdego miesiąca,
b. Druga faktura od 16 do końca każdego miesiąca.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
6. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają wymagania określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
6.2. Wykonawcy zostaną wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, za pkt. 6.3.
6.3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie:
a. wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 228-230a, art.250a, art.258, art.286, art. 270-307 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks kamy (Dz. U. z 2022 r. póz. 1138,1726,1855,2339.) art. 46 - 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2022 r. póz. 1599,2185), lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych ( Dz. U. z 2022 r. póz. 2555),
b) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art.9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 202lr. póz. 1745),
c) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks kamy,
d) skarbowe,
e) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2021 póz. 1745),
b. wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt a;
c. wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
d. wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
e. wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne,
f. wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
g. wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
h. wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
i. wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
j. wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych; może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadość uczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna przedstawione dowody za wystarczające.
k. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
l. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022 r. póz. 593 i 655 z poźn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
m. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r. póz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
6.4. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.
6.5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja będzie dokonywania wyłącznie z pełnomocnikiem. W/w pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty w formie oryginału.
6.6. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt 6.5.
6.7. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6.8. Wykonawcy ubiegający się o niniejsze zamówienie publiczne muszą wykazać spełnianie warunków, o których mowa poniżej :
1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
3. zdolności technicznej lub zawodowej.
6.9. Wykonawcy muszą spełniać warunki, o których mowa w pkt. 6.8 ust. 1, 2, 3 dotyczące:
1. sytuacji ekonomicznej i finansowej
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawcy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków określonych w pkt. 6.8 SWZ, stanowiące załącznik nr 4 do SWZ. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
2. zdolności technicznej
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca przedłoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków określonych pkt. 6.8 SWZ stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
3. uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną prze Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (2022r. póz. 1385, 1723, 2127, 2243, 2370). Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków określonych w pkt. 6.8 SWZ , stanowiące załącznik nr 4 do SWZ oraz ważną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną prze Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 2022r. póz. 1385, 1723, 2127, 2243, 2370).
WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA
7. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
7.1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 6 SWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 6.8 SWZ oraz obowiązujących przepisach prawa, stanowiące załącznik nr 4 do SWZ;
2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo odpis zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - za ,,aktualny" uważa się dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3. koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi;
7.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
1. Oświadczenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie:
1) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie został zaproszony do negocjacji lub złożenia ofert wstępnych albo ofert, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
2) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a. o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 228-230a, art. 250a, art. 258, art. 286, art. 270-307 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks kamy (Dz. U. z 2022 r. póz.
1138,1726,1855,2339.) w art. 46 - 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2022 r. póz. 1599,2185), lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych ( Dz. U. z 2022 r. póz. 2555),
b. powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art.9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz. U. z 202 lr. póz. 1745),
c. charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks kamy
d. skarbowe,
e. którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2021 póz. 1745);
3) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2;
4) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
5) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
6) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
7) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
8) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
9) wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego
postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
10) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
11) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się
0 zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2022 r. póz. 1488,1726.);
12) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art.
1 pkt 3 na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U, z 2022r. póz. 835 z późn. zm.);
13) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022 r. póz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz.U, z 2022r. póz. 835 z późn. zm.);
14) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r. póz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz.U, z 2022r. póz. 835 z późn. zm.);
15) art. 5k rozporządzenia Rady (UE) Nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str.l), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) Nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizujące sytuację
na Ukrainie (Dz.Urz. UE nr L III z 8.4.2022, str.l), a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)-e), ust. 8,9 i 10, art. 11,12,13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)-f) i lit.
h)-j) dyrektywy 2014/24/UE art. 18, art. 21 lit. b)-e) i lit.g)-i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art.13 lit. a)-d), lit. f)-h) i lit.j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:
a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
b) Osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50% należą do podmiotu, o którym mowa w lit.a) niniejszego ustępu; lub
c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu,
w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolność polega się w rozumieniu dyrektyw w prawie zamówień publicznych, w przypadku, gdy przypada na nich ponad 0% wartości zamówienia, stanowiące załącznik nr 2 do SWZ.
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
7.3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda wraz z ofertą przedłożenia następujących dokumentów:
1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi;
3. oświadczenie o niepodleganiu wykluczenia z postępowania ( załącznik nr 2 do SWZ);
4. oświadczanie wymagane od wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (załącznik nr 6 do SWZ);
5. klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (załącznik nr 7 do SWZ);
6. Oświadczenie o średniej cenie za litr benzyny bezołowiowej oraz oleju napędowego za miesiąc listopad 2023 r. ( załącznik nr la do SWZ).
7.4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej [przez grupę kapitałową rozumie się wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r., póz. 1689), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania
nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ.
7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
7.6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
7.7. Zamawiający nie dopuszcza polegania na zdolnościach podmiotów trzecich, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego lub zawodowego, oraz sytuacji finansowych lub ekonomicznych.
INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
8. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcą
8.1. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.(Dz.U. 2020 r. póz. 344 zezm.) o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
8.2. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na numer faksu lub drogą elektroniczną podane przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma.
8.3. Wykonawca zobowiązany jest przekazywać dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje w sposób umożliwiający zapoznanie się przez Zamawiającego z ich treścią, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7:00- 15:00.
8.4. Strony obowiązane są informować siebie nawzajem o każdej zmianie adresów. Oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje wysłane na ostatnio podany adres Wykonawcy uznawane będą za skutecznie złożone temu Wykonawcy.
8.5. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy kierować na adres:
Głubczyckie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. 48-100 Głubczyce ul. Powstańców Śląskich 2
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
9. Wymagania dotyczące wadium.
9.1 Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
INFORMACJE O OFERCIE WARIANTOWEJ I UMOWIE RAMOWEJ
10. Informacja o ofercie wariantowej i umowie ramowej.
10.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zwarcia umowy ramowej.
ZAMÓWIENIA CZĘŚCIOWE
11. Zamówienia częściowe.
11.1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH DODATKOWYCH
12. Informacja o przewidywanych zamówieniach dodatkowych.
12.1 Zamawiający nie przewiduje udzjelenia zamówień dodatkowych.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
13. Opis sposobu przygotowania ofert:
13.1. Oferta musi zawierać wypełniony i podpisany formularz oferty załącznik nr 1 do SWZ.
13.2. Ofertę należy złożyć w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
13.3. Oferta powinna być napisana pismem maszynowym, komputerowym albo ręcznym (długopisem lub nieścieralnym atramentem) w sposób czytelny.
13.4. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Za podpisanie uznaje się własnoręczny podpis z pieczątką imienną lub czytelnie imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania.
13.5. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z
oryginałem przez notariusza.
13.6. Wszelkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany winny być podpisane przez osobę (-y) podpisującą(-e) ofertę w sposób umożliwiający identyfikację podpisu. Poprawki mogą być dokonane jedynie poprzez czytelne przekreślenie błędnego zapisu i wstawienie poprawnego.
13.7. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Oferta musi obejmować całość zamówienia.
13.8. Zaleca się, aby karty oferty były na trwałe złączone, a wszystkie strony oferty wraz z załącznikami do niej były kolejno ponumerowane. Numeracja stron powinna rozpoczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie oferty.
13.9. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji co, do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, musza być oznaczone klauzulą ,,Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa" w rozumieniu art. 11 ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2022 r. póz. 1233 z późn. zm.) i dołączone do oferty, zaleca się aby były trwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z tym przepisem przez tajemnice przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnianie do wiadomości publicznej informacji technicznych, technologicznych, organizacyjnych przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą co, do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
13.10. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
13.11. Jeżeli w określonym terminie Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności spełniania warunków udziału w postępowaniu lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzjelenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzjelenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
13.12. Wykonawca dostarczy:
1) formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 SWZ,
2) stosowne Pełnomocnictwo@ - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru,
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj ących się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiaj ący Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
4) dokumenty wymienione w pkt 6 i pkt 7 niniejszej SWZ,
5) załączniki do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
14.7. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny zawartych w ofertach.
14.8. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełniania do złożonej oferty pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składanie ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowaniem napisem ,,ZMIANA". Koperty oznaczone napisem ,,ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany.
14.9. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu do składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie ,,WYCOFANIE". Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności. Koperty z ofertami wycofanymi nie będą otwierane.
14.10. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące:
a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
b) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
c) ceny zawartych w ofertach.
Oferent nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu składania ofert.
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
15. Opis sposobu obliczania ceny.
15.1. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania i uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
15.2. W ofercie należy podać cenę brutto realizacji zamówienia, oraz obejmującą należny podatek VAT w dniu składania ofert.
15.3. Cena musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem podatku VAT, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
15.4. Upusty winny być podane w ofercie w sposób procentowy, a następnie ujęte w cenie brutto, tak by wyliczona cena ofertowa za realizację zamówienia była ceną ostateczną. Dla porównania ofert zamawiający przyjmuje cenę brutto po upuście.
15.5. Ofertę należy wycenić według średniej ceny za litr benzyny oraz oleju napędowego z miesiąca listopada 2024 r. ( zgodnie z załącznikiem nr 1 a) obliczonej na podstawie cen sprzedaży z punktu sprzedaży Wykonawcy spełniającego warunki określone w niniejszej SWZ.
15.6. W postępowaniu nie są przewidziane rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone w walutach obcych. Wszystkie rozliczenia prowadzone będą w PLN.
15.7. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
15.8. Zamawiający nie przewiduje udzjelenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
15.9. W ofercie należy również podać cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. 2019 póz. 178 ze zm.). Podatek VAT należy naliczyć zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022r. póz. 931, 974, 1137, 1301, 1488, 1561, 2180.).
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERT, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY
OFERT
16. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert:
16.1. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryterium przypisując odpowiednio wagi procentowe:
K- cena brutto oferty - 100 %
Kryterium K:
Maksymalna liczba punktów jaką w tym kryterium uzyska Wykonawca wynosi 100 pkt.
Przy ocenie kryterium oceny Zamawiający będzie posługiwał się następującym wzorem:
K = C min / C n x 100 pkt x 100%
Gdzie:
K - liczba punktów przyznana ofercie n za spełnienie kryterium C min - najniższa cena brutto oferty C n - cena brutto rozpatrywanej oferty
Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów.
16.2. W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
16.3. W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
16.4. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO
17. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:
17.1. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
17.2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
17.3. Zamawiający zawiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy.
ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
18. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
18.1. Zamawiający wymaga, aby wybrany Wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych we projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do specyfikacji, będącym jej integralną częścią. Parafowany projekt umowy należy dołączyć do oferty.
18.2. Zamawiający przewiduje wprowadzenie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonał wyboru Wykonawcy, w przypadku:
a. wystąpienia siły wyższej;
b. wprowadzenie zmian przez ustawodawcę w zakresie stawek podatku od towarów i usług lub stawek podatku akcyzowego.
c. wystąpienia zdarzeń niezależnych od stron umowy, powodujących potrzebę wprowadzenia do treści umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla Zamawiającego, bez zwiększania ustalonego wynagrodzenia.
18.3. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia w szczególności j eżeli:
19.1. Nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
19.2. Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
19.3. Postępowanie jest obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji lub unieważnienia zamówienia bez podania
przyczyny przed podpisaniem umowy.
TERMIN ZWIĄZANIA Z OFERTĄ
20. Termin związania z ofertą.
20.1. Wykonawca jest związany z ofertą przez okres 30 dni.
20.2. Bieg terminu związania z ofertą rozpoczyna się wraz z upływem składania ofert.
20.3. Zamawiający w razie potrzeby wystąpi o przedłużenie terminu ważności ofert.
PROJEKT UMOWY
21. Projekt umowy.
21.1. Wykonawca, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę, będzie zobowiązany do podpisania umowy zgodnie z załączonym wzorem umowy, stanowiącym zał. nr 5 do SWZ. W przypadku, gdy w trakcie postępowania Zamawiający dokona zmian w projekcie umowy, Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy na warunkach określonych w projekcie umowy z uwzględnieniem tych zmian.
21.2. Złożenie oferty jest równoznaczne z pełną akceptacją projektu umowy przez Wykonawcę.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
22. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
22.1. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
DODATKOWE INFORMACJE ZAMAWIAJĄCEGO
23. Dodatkowe informacje Zamawiającego.
23.1. Przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów składaj ących się na Specyfikację Warunków Zamówienia. Każda wprowadzona przez Zamawiającego zmiana stanie się częścią Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz zostanie doręczona wszystkim oferentom. W razie potrzeby zamawiający przedłuży określony w pkt. 14.3 termin składania ofert w celu umożliwienia oferentom uwzględnienia w przygotowywanych ofertach otrzymanych wyjaśnień lub zmian. W tym przypadku wszelkie prawa i zobowiązania Zamawiającego i oferentów odnośnie wcześniej ustalonego terminu do składania ofert będą przyporządkowane nowemu terminowi.
23.2. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 1 miesiąca od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
23.3. Do spraw nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji warunków zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy Kodeksu cywilnego.
23.4. W postępowaniu nie jest przewidziany wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Kontakt:Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami;
W zakresie przedmiotu zamówienia: Bernadeta Sak-Krawiec i procedury przetargowej: Marzena Świerk, adres poczty elektronicznej:
przetargi@wodociagi-glubczyce.pl. Numer fax 77 485 27 21
Kod CPV:09134100-8, 09132100-4
Numer dokumentu:FZ/PK/552/2024
Źródło: Internet i własne
Załączniki: