Zgłoś sugestię
AAA

Spośród kilku tysięcy ogłoszeń, które codziennie dodajemy do naszego serwisu, umożliwiamy Państwu w sposób nieograniczony zapoznanie się z kilkoma z nich.

Numer ogłoszenia: 18820837 archiwalne zobacz branże
Kategoria ogłoszenia:przetarg - Polska
Data dodania oferty:2020-02-18
Przedmiot ogłoszenia:Świadczenie usług prawniczych
Organizator:Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Adres: Plac Jana Kilińskiego 3, 71-414 Szczecin
Województwo / powiat: zachodniopomorskie, pow. Szczecin
Państwo: Polska
Telefon / fax:Telefon 91 421 71 60, Fax 91 421 71 69
E-mail:
Opis:OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE
o wartości zamówienia poniżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750 000 euro, o której mowa w art. 138o ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 poz. 1579 ze zm.)
Świadczenie usług prawniczych na rzecz Związku Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych
Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych dla Związku Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (ZIT SOM) w terminie od 2 marca 2020 r. do 31 grudnia 2022 r. (34 m-ce].
1] Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia kompleksowej obsługi prawnej dla Zamawiającego w zakresie pełnienia przez Biuro SSOM Związku ZIT SOM zwanych dalej ,,Zadaniem". W ramach obsługi mieszczą się wszelkie sprawy związane z realizacją Zadania, w tym związane z gospodarką nieruchomościami, infrastrukturą, wykonaniem i finansowaniem Zadania, relacjami z kontrahentami Zamawiającego, działającymi na podstawie już zawartych
umów oraz umów zawieranych w przyszłości, relacjami z organami administracji rządowej i samorządowej.
2) W zakres zadań Wykonawcy nie wchodzą sprawy związane z bieżącą obsługą działalności statutowej Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
3) Zakres usług prawnych w szczególności będzie obejmował zagadnienia dotyczące:
- prawa administracyjnego,
- postępowania administracyjnego,
- prawa cywilnego,
- postępowania cywilnego,
- prawa budowlanego,
- finansów publicznych,
- gospodarki i obrotu nieruchomościami,
- zamówienia publiczne,
- prawo ochrony danych osobowych RODO,
- prawo autorskie.
- inne niezbędne do realizacji umowy.
4) Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zapewni Zamawiającemu obsługę prawną w wymiarze 40 (czterdziestu) godzin miesięcznie.
5} Obligatoryjna praca w biurze Zamawiającego minimum 2 razy w tygodniu po 4 godziny.
6) Wykonawca obsługi prawnej zadania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, zobowiązany będzie w szczególności do:
a) doradztwa przy tworzeniu wewnętrznych regulaminów, zarządzeń i procedur Zamawiającego,
b) doradztwa w zakresie doboru trybów udzielania zamówień planowanych do realizacji w ramach Zadania, plan zamówień, podział zamówień w ramach Zadania,
c) przygotowywania projektów SIWZ, umów i ogłoszeń o zamówieniach zgodnie z potrzebami zamawiającego i opiniowania dokumentów związanych z udzielaniem zamówień przy realizacji zadania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz w trybach do 30 000,00 euro,
d) kompleksowego doradztwa prawnego dla Związku ZIT dotyczącego realizacji postępowań przetargowych oraz realizacji zawartych w wyniku przeprowadzenia postępowań
O udzielenie zamówienia publicznego umów,
e) opiniowania zasadności roszczeń wykonawców i podwykonawców, kompleksowe doradztwo prawne i wsparcie prawne beneficjenta w sporach z wykonawcami zamówień, przygotowywanie opinii prawnych i analiz prawnych dotyczących roszczeń oraz propozycji odpowiedzi do stron,
f) przygotowywania i opiniowania pod względem formalno-prawnym: umów, porozumień
1 pism kierowanych przez beneficjenta do podmiotów trzecich, dotyczących działalności Związku ZIT,
g) bieżącej interpretacji i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
h) sporządzania opinii prawnych i innych opracowań na piśmie, udział w Komisjach Rozjemstwa w Sporach i innych naradach,
i] rozwiązania problemów formalno-prawnych zgłaszanych przez Zamawiającego, j] rozwiązywania problemów dotyczących RODO,
k) sygnalizowania zapowiedzi wprowadzania nowych regulacji prawnych lub zmian
obowiązujących przepisów związanych z funkcjonowaniem ZIT SOM, 1} doradztwa prawnego na rzecz beneficjenta w trakcie kontroli Zadania, w tym:
analizy prawnej protokołów kontroli i wystąpień pokontrolnych, przygotowywania
odpowiedzi lub konsultacji prawnej do protokołów kontroli, m) uczestnictwa w spotkaniach, konsultacjach, naradach oraz wszelkich innych zdarzeniach,
podczas których niezbędna będzie obsługa prawna, zgodnie z potrzebami Zamawiającego, n) do reprezentowania Zamawiającego przed sądami, organami egzekucyjnymi i urzędami
we wszystkich instancjach oraz postępowaniu egzekucyjnym.
Miejsce i termin składania ofert: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, pl. Jana Kilińskiego 3, 71-414 Szczecin (II p., sekretariat - pok. 254) do dnia 27 lutego 2020 r. do godz. 12:00,
w trwale zamkniętym opakowaniu (kopercie) oznaczonym nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy oraz zawierającym poniższe oznaczenie:
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Pl. Jana Kilińskiego 3, 71 -414 Szczecin (pokój nr 254) Świadczenie usług prawniczych dla Związku Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Nie otwierać przed dniem 27 lutego 2020 r., godz. 13:00.
2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
3. Oferta złożona po terminie wskazanym w Ogłoszeniu zostanie zwrócona.
Otwarcie ofert:4. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego - pok. 254 w dniu 27 lutego 2020 r., godz. 13:15. . Otwarcie ofert jest jawne. 6. Podczas otwarcia ofert Zamawiający odczyta informacje, o których mowa w art. 86 ust. 3 i 4 ustawy Pzp. 6. Podczas otwarcia ofert Zamawiający odczyta informacje, o których mowa w art. 86 ust. 3 i 4 ustawy Pzp. 7. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie Zamawiającego informacje dotyczące: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 2) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, 3) ceny zawartych w ofertach.
Termin składania:2020-02-27
Miejsce i termin realizacji:V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
od 02 marca 2020 r. do 31 grudnia 2022 r. (34 m-ce]
Wymagania:II. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia na usługę społeczną na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.; dalej ,,ustawa Pzp) oraz niniejszego Ogłoszenia o zamówieniu na usługę społeczną (dalej ,,Ogłoszenie").
2. Zgodnie z art. 12 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. (RODO) Biuro Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego informuje, iż Administratorem Danych Osobowych jest:
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Plac Jana Kilińskiego 3
VI. PROJEKT UMOWY stanowi Załącznik nr 6 do niniejszego Ogłoszenia.
Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia i przestrzegania Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Ogłoszenia.
VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU oraz sposób dokonania oceny ich spełnienia.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1] nie podlegają wykluczeniu,
2} spełniają warunki udziału w postępowaniu:
a] sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
0 udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt
tysięcy zł).
W przypadku składania oferty wspólnej ww, warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców w całości.
b] zdolności technicznej lub zawodowej: Minimalny poziom zdolności:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe
zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
o wykonał należycie w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie], co najmniej 2 usług o wartości łącznej
3
nie mniejszej niż 40 tys. zł brutto, polegającej na świadczeniu stałej obsługi prawnej w zakresie doradztwa prawnego dla jednostek samorządu terytorialnego, związków jednostek samorządu terytorialnego lub stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego.
Poprzez stałą obsługę prawną Zamawiający rozumie wykonywanie przez min. 12 miesięcy obsługi prawnej w sposób ciągły u jednego Zamawiającego w zakresie obsługi jednostek samorządu terytorialnego, związków jednostek samorządu terytorialnego lub stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego. W przypadku składania oferty wspólnej ww, warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie. Dokumentem potwierdzającym spełnienie warunku udziału będzie złożony przez Wykonawcę wykaz usług (Załącznik nr 3 do Ogłoszenia] wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenia Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
o dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą:
- radcą prawnym lub adwokatem, który posiada uprawnienia do świadczenia pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 75) albo ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1513 ze zm.), tj. posiada tytuł zawodowy radcy prawnego lub adwokata,
- lub osobą posiadającą prawo do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U z 2016 r. poz. 1874 j.t) oraz posiadają wpis na odpowiednią listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego,
Osoba ta powinna posiadać doświadczenie w świadczeniu obsługi prawnej, jako radca prawny, adwokat lub prawnik zagraniczny, na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, związków jednostek samorządu terytorialnego lub stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego przez minimum 12 m-cy w czasie realizacji przez niego projektu lub zadań współfinansowanego ze środków zewnętrznych (np. UE), o wartości minimum 1 mln złotych brutto, w okresie 5 lat przed upływem składania ofert.
Wykonawca musi wykazać, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu lub w ramach konsorcjum. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wspierania się potencjałem podmiotów trzecich.
Dokumentem potwierdzającym spełnienie warunku udziału będzie złożony przez Wykonawcę wykaz osób (Załącznik nr 4 do Ogłoszenia) wraz z załączeniem dowodów. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenia wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
UWAGA
Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana przez Wykonawcę z imienia i nazwiska brała udział w realizacji zamówienia.
Osoba wymieniona w Załączniku nr 5 do Ogłoszenia w zakresie kryteriów pozacenowych musi być tą samą, która została wskazana przez Wykonawcę na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
2. Przesłanki wykluczenia Wykonawców:
1) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. pkt 12-22 ustawy Pzp.
2) Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy Pzp.
3) Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp.
4) Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
VIII. SPOSÓB KOMUNIKACJI
1) W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zm.), osobiście za pośrednictwem posłańca, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 123) lub faksu, z uwzględnieniem wymogów dotyczących formy ustanowionych poniżej.
2) Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie lub drogą elektroniczną (za wyjątkiem oferty i umowy - tylko pisemnie) na adres: Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, pl. Kilińskiego 3, 71-414 Szczecin (Sekretariat, pok. 254), adres e-mail: biuro@som.szczecin.pl lub zit@som.szczecin.pl.
3) Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane drogą elektroniczną wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.
4) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem wyjaśnienia treści Ogłoszenia nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert. Po upływie tego terminu Zamawiający zastrzega sobie prawo udzjelenia odpowiedzi na wybrane pytania.
5) Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści Ogłoszenia.
6) W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego Ogłoszenia a treścią udzielonych odpowiedzi, Zamawiający dokona modyfikacji Ogłoszenia.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
Ofertę należy sporządzić pod rygorem nieważności w formie pisemnej, na Formularzu Ofertowym - stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia, gdzie należy przedstawić kwotę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia:
1] Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą - z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2) Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
3) W ofercie cenowej należy wyszczególnić cenę brutto za miesiąc kalendarzowy, która pomnożona przez liczbę 34 miesięcy będzie stanowić łączną kwotę umowną.
4) Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
1) Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania z powodów określonych w oświadczeniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Ogłoszenia; W przypadku składania oferty wspólnej każdy z wykonawców składa odrębne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
W przypadku oferty wspólnej ww. odpis składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty wspólnej każdy z wykonawców składa odrębny dokument. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
3) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa ten/ci z wykonawców składających ofertę wspólną, który/którzy w ramach konsorcjum będzie/będą odpowiadał/odpowiadali za spełnienie tego warunku.
Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
4) Wykaz wykonanych usług w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie], co najmniej 2 usług o wartości łącznej nie mniejszej niż 40 tys. zł brutto, polegające na świadczeniu stałej obsługi prawnej w zakresie doradztwa prawnego dla jednostek samorządu terytorialnego, związków jednostek samorządu terytorialnego lub stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego realizujących projekt lub zadania współfinansowanych ze środków zewnętrznych (np. UE), według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Ogłoszenia wraz z załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Ogłoszenia wraz z załączeniem dowodów.
6} Wykaz kryteriów pozacenowych, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do Ogłoszenia wraz z załączeniem dowodów.
3. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. W innym przypadku do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.
X. OCENA OFERT
1. Zamawiający oceni wszystkie złożone oferty pod kątem ich zgodności z treścią Ogłoszenia oraz przyzna punkty zgodnie z ustanowionymi kryteriami oceny ofert. Oferty niezgodne z treścią Ogłoszenia lub niezawierające wymaganych informacji (ceny, wskazań w pozacenowych kryteriach oceny ofert, itp.) nie będą podlegały ocenie.
4. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w Załączniku nr 6 do Ogłoszenia.
5. Po udzieleniu zamówienia Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej informację zawierającą nazwę i adres Wykonawcy, któremu udzielono zamówienia.
6. W przypadku, gdy Wykonawca nie potwierdzi spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub będzie się uchylał od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących każdego
aspektu złożonych przez niego oświadczeń i dokumentów, w tym w szczególności dotyczących zaoferowanej ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert oraz wykazu usług i dowodów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu (referencji, protokołów odbioru), na każdym etapie postępowania.
XI. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
1) Kryterium cena: waga - 60 %
Sposób przyznania punktów w kryterium ,,cena" (C):
najniższa cena ofertowa
C =....................................................x60pkt;
cena ofertowa w ofercie ocenianej
2) Kryterium Doświadczenie : waga - 40%
Doświadczenie osoby, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia: W ramach tego kryterium Zamawiający przyzna punkty za doświadczenie w świadczeniu obsługi prawnej na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, związków jednostek samorządu terytorialnego lub stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego (instytucje) przez minimum 12 m-cy podczas realizacji przez niego projektów lub zadań współfinansowanych ze środków zewnętrznych (np. UE) o wartości minimum 1 mln złotych brutto każdy. Doświadczenie w obsłudze prawnej jednego wyżej opisanej instytucji - 20 pkt Doświadczenie w obsłudze prawnej dwóch wyżej opisanych instytucji - 40 pkt
W ramach tego kryterium Zamawiający oceni doświadczenie osoby wskazanej z imienia i nazwiska w Wykazie osób, która będzie brała udział w realizacji zamówienia.
Zamawiający nie przyzna punktów za doświadczenie, które zostało wskazane w ramach spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
XII. INFORMACJE DODATKOWE
1. Zamawiający poprawia w ofercie:
a] oczywiste omyłki pisarskie,
b] oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c] inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią ogłoszenia o zamówieniu,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
2. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej
ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
3. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaproponować cen wyższych niż zadeklarowane w złożonych ofertach.
4. Zamawiający może wezwać Wykonawców w terminie przez siebie wyznaczonym, na każdym etapie postępowania do złożenia wyjaśnień lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, zgodnym z zakresem wskazanym w Ogłoszeniu.
5. Zamawiający wezwie w terminie przez siebie wyznaczonym Wykonawcę oferty najwyżej ocenionej, który złożył błędne oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt. 4 w celu ich uzupełnienia lub poprawienia lub udzjelenia wyjaśnień. Zamawiający zastrzega, iż czynność powyższa będzie dokonana jednorazowo.
6. Jeżeli Wykonawca nie złoży pełnomocnictw lub złoży wadliwe pełnomocnictwo, zamawiający wzywa do ich złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia lub poprawienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
a) jej treść nie odpowiada treści ogłoszenia;
b) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
c) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
d) Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania z ofertą, o ile zachodzi konieczność.
8. Zamawiający upoważniony jest do unieważnienia postępowania, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu;
b) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego;
d) w przypadku, gdy zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;
e] postępowanie obarczone jest wadą.
9. Zamówienia udziela się Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zgodnie z przyjętymi
kryteriami oceny ofert i spełniającymi wszystkie warunki udziału w postępowaniu.
10. Udzielenie zamówienia następuje poprzez zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
11. Do umów w sprawach zamówień publicznych stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.
12. Niezwłocznie po udzieleniu zamówienia Zamawiający zamieszcza na stronie Zamawiającego informację o udzieleniu zamówienia na usługi społeczne, podając nazwę albo imię i nazwisko podmiotu, z którym zawarł umowę, albo informację o nie udzieleniu tego zamówienia.
13. Wykonawcy nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie Prawo zamówień
publicznych.
14. Zamawiający będzie badał oferty pod kątem rażąco niskiej ceny lub kosztu w przypadku, kiedy będzie miał wątpliwości co do możliwości wykonania zamówienia, a w szczególności wówczas, gdy zaoferowana cena lub koszt będzie niższy o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej wszystkich złożonych ofert, za wyjątkiem ofert drastycznie zawyżonych (powyżej 100% od średniej arytmetycznej pozostałych ofert), chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na wykonawcy. Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy, które nie udzielił wyjaśnień lub dokona oceny złożonych wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami.
Kod CPV:79100000-5
Numer dokumentu:SS0M.ZIT.01.02.2020
Źródło: Internet i własne
Załączniki: