Zgłoś sugestię
AAA
Numer ogłoszenia: 27085217 aktualne PROMOWANE zobacz branże
Kategoria ogłoszenia:przetarg nieograniczony - Polska
Data dodania oferty:2024-04-26
Przedmiot ogłoszenia:Wykonanie ekspertyz ornitologicznych wraz z prowadzeniem nadzoru w związku z planowanymi remontami balkonów
Organizator:Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana ,,Jary"
Adres: ul. W. Surowieckiego 12, 02-785 Warszawa
Województwo / powiat: mazowieckie, pow. Warszawa
Państwo: Polska
Telefon / fax:tel 22 641 66 04 fax: 22 641 69 51, tel. 22 644 80 97 w. 101, 301, kom. 570 358 374, 607 249 600
E-mail:
Opis:III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: ,,Wykonanie ekspertyz ornitologicznych wraz z prowadzeniem nadzoru w związku z planowanymi remontami balkonów w budynkach przy Ul. Cybisa 2, 5 i 6 , Ul. Dembowskiego 4 i 15, Ul. Dunikowskiego 2, 4, 5 i 10, Ul. Herbsta 4, Ul. Pięciolinii 3, 5 i 8, Ul. Puszczyka 1, 5, 11, 12, 15 i 17/19, Ul. Służby Polsce 4, Ul. Sosnowskiego 1, 2 i 3, Ul. Wiolinowa 3, 7,10 i 13".
Podstawą sporządzenia ekspertyz jest Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2004 Nr 92 poz. 880, tekst ujednolicony na podstawie Dz. U. z 2022 r. poz. 916, 1726, 2185 i 2375 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (dz. U. z 2016 poz. 2183)
Pełnienie nadzoru ornitologicznego w trakcie prowadzonych remontów balkonów dla których sporządzono ekspertyzy ornitologiczne w okresie od 15 maja do 15 listopada 2024r.
Ekspertyza powinna zostać przygotowana w 1 egzemplarzu + wersja elektroniczna w formacie pdf.
Uwaga: Oferent przed przedstawieniem oferty winien dokonać wizji lokalnej budynku (budynków) co do których przedstawia ofertę opracowania ekspertyzy ornitologicznej i potwierdzić powyższe stosownym oświadczeniem w składanej ofercie (Załącznik nr 5).
Miejsce i termin składania ofert: 6. Oferent powinien umieścić ofertę wraz z pozostałymi dokumentami i oświadczeniami w dwóch kopertach, opisanych w następujący sposób:
a) koperta zewnętrzna:
powinna być zaadresowana na Zamawiającego, na adres podany na wstępie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, opisana:
,,Oferta do przetargu nieograniczonego na wykonanie ekspertyz ornitologicznych wraz z prowadzeniem
nadzoru w związku z planowanymi remontami balkonów w budynkach przy Ul. Cybisa 2, 5 i 6 , Ul. Dembowskiego 4 i 15, Ul. Dunikowskiego 2, 4, 5 i 10, Ul. Herbsta 4, Ul. Pięciolinii 3, 5 i 8, Ul. Puszczyka 1, 5,11,12,15 i 17/19, Ul. Służby Polsce 4, Ul. Sosnowskiego 1, 2 i 3, Ul. Wiolinowa 3, 7,10 i 13.
Nie otwierać przed 10.05.2024 r., godz. 11.00"
b) koperta wewnętrzna:
powinna być zaadresowana oraz opisana jw. oraz dodatkowo musi zawierać nazwę i adres Oferenta.
1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. w Spółdzielni Mieszkaniowo-Budowlanej ,,Jary" (w sekretariacie - pok. 206) nie później niż do dnia 10.05.2024 r. do godz. 1000.
Otwarcie ofert:2. Zamawiający otworzy koperty z ofertami w dniu 10.05.2024 r. o godz. 1100 w siedzibie Zamawiającego, pok. Nr 209 (sala konferencyjna). 1. Otwarcie ofert jest jawne.
Termin składania:2024-05-10
Miejsce i termin realizacji:VIII. Termin wykonania zamówienia
Zamówienie należy zrealizować w nieprzekraczalnym terminie podanym w umowie.
Wadium:nie jest wymagane
Wymagania:II. Tryb udzjelenia zamówienia publicznego
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień i przeprowadzania przetargów na wykonanie robót, świadczenie usług i zakup towarów na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowo-Budowlanej ,,JARY", zwanym w dalszej części ,,regulaminem". W sprawach nieuregulowanych zapisami niniejszej SIWZ, stosuje się przepisy wspomnianego regulaminu oraz inne powszechnie obowiązujące w Polsce przepisy prawa.
IV. Informacja na temat części zamówienia i możliwości składania ofert częściowych oraz możliwości składania ofert wariantowych
1. Oferta musi obejmować całość zamówienia - Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
2. Oferty częściowe jako sprzeczne z SIWZ zostaną odrzucone.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
V. Informacja na temat przewidywanych zamówień dodatkowych
Zamawiający nie przewiduje zamówień dodatkowych - ekspertyzy ornitologiczne muszą obejmować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej pełen zakres opracowania dla zadania oraz wymagane opinie, uzgodnienia i sprawdzenia.
VI. Maksymalna liczba wykonawców, z którymi Zamawiający zawrze umowę
Zamawiający w niniejszym postępowaniu może zawrzeć umowę z jednym Oferentem.
VII. Informacja w sprawie zwrotu kosztów w postępowaniu
Koszty udziału w postępowaniu, a w szczególności koszty sporządzenia oferty, pokrywa Oferent. Zamawiający wyklucza możliwość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający ponadto zastrzega sobie w każdej chwili prowadzenia postępowania prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyny. Również w takim przypadku nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów poniesionych na przygotowanie oferty.
IX. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków; informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie muszą przedłożyć Oferenci
1. W przetargu mogą wziąć udział Oferenci, którzy spełniają warunki SIWZ, tj.:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania. W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku wymagane jest dołączenie do oferty:
a) aktualnego odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Oferent nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Oferent nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
Dla pkt b) i c) Zamawiający zamiast w/w zaświadczeń ( b" i "c") dopuszcza złożenie stosownego oświadczenia (załącznik nr 3).
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1.2.1. Oferent musi wykazać, iż w ostatnich 3 latach przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum trzy porównywalne usługi polegające na kompleksowym opracowaniu ekspertyz ornitologicznych. W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku do oferty należy dołączyć wykaz wykonanych ekspertyz w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem, zakresem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania (zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ).
Do wykazu wykonanych ekspertyz (do oferty) można dołączyć dokument potwierdzający, że zostały one wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończone (referencje)
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku należy do oferty dołączyć:
- Oświadczenie - zgodne z Załącznikiem nr 3 do SIWZ;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 tys. PLN (słownie: sto tysięcy zł.)
2. Inne oświadczenia i dokumenty, które należy przedłożyć wraz z ofertą.
2.1. Oświadczenie, że Oferent zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - Załącznik nr 2 (formularz oferty).
2.2. Oświadczenie, że Oferent dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji przedsięwzięcia, zapoznał się z warunkami i faktycznym zakresem zamówienia oraz uzyskał wszelkie informacje konieczne do przygotowania oferty, w tym wyceny zamówienia i zawarcia umowy (Załącznik nr 5).
Wizji lokalnej należy dokonać od poniedziałku do piątku w godzinach od 1000 do 1400 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu (pkt XII SIWZ).
2.3. Pełnomocnictwo, jeśli takie jest ustanowione, do reprezentowania Oferenta ubiegającego się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.
Uwaga: Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0-1 (zero - jedynkowym tj. ,,spełnia - nie spełnia")
X. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Oferentami
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, Zamawiający oraz Oferenci mają obowiązek przekazywać na piśmie, faksem (adres Zamawiającego podany został w oznaczeniu Zamawiającego na stronie nr 2 SIWZ) lub drogą elektroniczną (e-mail).
2. Jeżeli Zamawiający lub Oferent przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub e-mailem, każda ze stron na żądanie drugiej ma obowiązek potwierdzić fakt ich otrzymania.
3. Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej bądź o unieważnieniu postępowania Zamawiający zamieszcza dodatkowo na swojej stronie internetowej (jak SIWZ).
XI. Opis sposobu udzielania wyjaśnień dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia
1. Oferent może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień (nie później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert) pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku lub dotyczy udzielonych już wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Zamawiający treść wyjaśnień wraz z wnioskiem Oferenta, bez ujawnienia źródła zapytania, zamieści na stronie internetowej, na której umieszczona jest SIWZ.
2. W uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu do składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów składających się na SIWZ. Każda wprowadzona przez Zamawiającego zmiana stanie się częścią Specyfikacji i zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której umieszczona jest SIWZ oraz będzie wiążąca dla Oferentów.
3. Zamawiający umożliwi Oferentom przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca realizacji przedsięwzięcia w celu uzyskania wszelkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Oferent. Każdy Oferent ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanej informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe jako następstwo wizji lokalnej.
4. Treść niniejszej SIWZ zamieszczona jest na stronie internetowej. Wszelkie zmiany, modyfikacje treści SIWZ, jak też wyjaśnienia i odpowiedzi na pytania co do treści SIWZ, Zamawiający zamieszczać będzie także pod wskazanym adresem.
XIII. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium.
XIV. Termin związania ofertą
Okres związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, tj. od dnia 10.05.2024 r. Dzień ten jest 1 (pierwszym) dniem terminu związania ofertą.
XV. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.
2. Do oferty należy dołączyć: dokumenty i oświadczenia wymagane odpowiednimi postanowieniami SIWZ.
2.1. Dokumenty dołączone do oferty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta (uwaga! - przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Oferenta).
2.2. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami (dokumentami i oświadczeniami) stanowi jedną całość. Zaleca się, aby wszystkie strony były ze sobą połączone w sposób uniemożliwiający ich samoczynną dekompletację (np. zszyte, spięte, zbindowane, itp.).
3. Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona na piśmie, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem poświadczonym przez Oferenta (przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Oferenta).
4.1. Oferta musi być napisana na maszynie do pisania, komputerze lub nieścieralnym atramentem.
4.2. Oferta musi być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Oferenta.
4.3. Wszystkie załączniki do oferty stanowiące oświadczenie Oferenta, muszą być również podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Oferenta.
4.4. Upoważnienie/pełnomocnictwo do podpisania oferty, do poświadczania dokumentów za zgodność z oryginałem oraz do parafowania stron należy dołączyć do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Oferenta. Upoważnienie/pełnomocnictwo winno być dołączone w oryginale, lub w postaci kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.
4.5. Wszelkie miejsca, w których Oferent naniósł zmiany, muszą być parafowane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Oferenta.
5. Zaleca się, aby zapisane strony oferty, wraz z dołączonymi do niej dokumentami i oświadczeniami były ponumerowane oraz parafowane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Oferenta.
7. Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu, przed upływem terminu do składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty należy umieścić w kopercie, opisanej jak wyżej w pkt. 6. Koperta zewnętrzna dodatkowo musi być oznaczona określeniami: ,,Zmiana" lub ,,Wycofanie".
8. Złożona oferta wraz z załącznikami będzie jawna, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji co, do których Oferent składając ofertę zastrzegł (w odniesieniu do tych informacji), że nie mogą być one udostępniane.
8.1. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, winny być zgrupowane i stanowić oddzielną część oferty, opisaną w następujący sposób: ,,tajemnice przedsiębiorstwa - tylko do wglądu przez Zamawiającego".
8.2. Oferent, który będzie chciał skorzystać z jawności dokumentacji z postępowania, musi wystąpić w tej sprawie do Zamawiającego z wnioskiem. Wyboru dnia oraz godziny, kiedy może nastąpić przeglądanie protokółu końcowego postępowania o udzielenie zamówienia dokona Zamawiający z tym, że przeglądanie winno nastąpić bez zbędnej zwłoki.
XVI. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Oferent poda cenę ofertową na formularzu oferty, zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ.
2. Podana ryczałtowa cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, wynikające z wizji lokalnej obiektu objętego przedmiotem zamówienia i opisu przedmiotu zamówienia. Obejmuje ona również pełnienie obowiązków nadzoru autorskiego, wprowadzanie ewentualnych zmian, poprawek lub uzupełnień w opracowanej dokumentacji, itp.
Ryczałtowa cena ofertowa będzie niezmienna bez względu na rzeczywisty poziom cen, jakie kształtować się będą w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Ryczałtowa cena ofertowa powinna obejmować również wszelkie inne koszty Oferenta niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia (m. in. uzgodnienia, sprawdzenia, opinie, itp.)
3. Cenę oferty należy podać w następujący sposób: cenę bez podatku VAT (netto),
należny VAT,
cenę łącznie z należnym podatkiem VAT (brutto).
4. Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich, cyfrowo i słownie (do drugiego miejsca po przecinku). Brak określenia ceny w postaci słownej poczytany zostanie za błąd co do formy oferty i nie będzie skutkować jej odrzuceniem.
5. Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę zawierającą rażąco niską cenę realizacji zamówienia w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie zostaną zwrócone Oferentom, na Ich wniosek, bez otwierania.
XVIII. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert
2. Podczas otwarcia kopert z ofertami, Zamawiający poda (odczyta) imię i nazwisko, nazwę (firmę) oraz adres (siedzibę) Oferenta, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, itp. zawartych w formularzu oferty.
Kontakt:XII. Osoby ze strony Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Oferentami
Zamawiający wyznacza następujące osoby do porozumiewania się z Oferentami w sprawach dotyczących niniejszego postępowania:
- Pani Małgorzata Śnieguła - sprawy proceduralne (tel. 22 644-99-81)
- Pan Marek Kuciński - sprawy techniczne (tel. 22 644 80 97 w. 101 lub 570 358 374)
- Pan Maciej Woźniak - sprawy techniczne (tel. 22 644 80 97 w. 101 lub 607 249 600)
- Pan Krzysztof Zygał - sprawy techniczne (tel. 22 644 80 97 w. 301 lub 781 115 212 Adres e-mail wspólny do w/w osób: (info@smbjary.waw.pl)
Źródło: Internet i własne
Załączniki: