Spośród kilku tysięcy ogłoszeń, które codziennie dodajemy do naszego serwisu, umożliwiamy Państwu w sposób nieograniczony zapoznanie się z kilkoma z nich.
Rzeszowskie Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych i Autystycznych
Adres:
ul. Saska 56,
35-630 Rzeszów
Województwo / powiat:
podkarpackie, pow. Rzeszów
Państwo:
Polska
Telefon / fax:
telefon: 691 587 945
Opis:
III. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego, którego celem jest uzyskanie przez Zamawiającego racjonalnego zapewnienia, że koszty poniesione w ramach realizacji projektu są kwalifikowalne, a projekt jest realizowany zgodnie z przepisami prawa, z wnioskiem i umową oraz wydanie opinii w tym zakresie w formie raportu/sprawozdania. 2. Zakres audytu zewnętrznego. Zakres czynności audytowych, jakie audytor zobowiązany jest wykonać w trakcie przeprowadzanego audytu i jakie winny być ujęte w sporządzanej opinii, określa szczegółowo dokument pn. ,,Wytyczne dotyczące audytu zewnętrznego zadań/projektów finansowanych w części lub w całości ze środków PFRON w ramach ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych", który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Wskazany w zdaniu poprzedzającym dokument stanowić będzie nadto integralną część umowy o udzielenie zamówienia zawartej z wybranym audytorem. Stosownie do wytycznych wskazanych powyżej, Audytor ma za zadanie dokonanie oceny dokumentów finansowych i rzeczowych w odniesieniu do działań zrealizowanych przez Zamawiającego. Ocenie audytora podlega zgodność realizacji projektu z jego założeniami określonymi we wniosku oraz w umowie. Podczas audytu badana jest wiarygodność danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Zamawiającego dokumentach związanych z realizowanym projektem. W ramach audytu badane jest w szczególności czy: a) księgi rachunkowe - w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektu, b) dowody księgowe, stanowiące podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych, c) zestawienia sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów (faktur VAT i/lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej) przedkładane przez Zamawiającego do rozliczenia przyznanego dofinansowania, są zgodne ze stanem rzeczywistym realizacji projektu (w tym czy prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu, według stanu na dzień sporządzania ww. dokumentów), a także czy odpowiadają wymogom zawartym w umowie. 3. Po przeprowadzeniu audytu audytor zobowiązany jest do przygotowania raportu/sprawozdania z audytu w sposób szczegółowo określony w załączniku nr 1. Zamawiający ma prawo odniesienia się do raportu/sprawozdania.
Miejsce i termin składania ofert:
VI. Termin i sposób składania ofert 1. Ofertę należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania wraz z wymaganymi dokumentami, w siedzibie Zamawiającego w terminie do 14 listopada 2019 r. do godziny 10.00.
Termin składania:
2019-11-14
Miejsce i termin realizacji:
V. Termin realizacji zamówienia Audyt zewnętrzny powinien zostać przeprowadzony w ostatnim miesiącu realizacji pierwszego okresu dofinansowania projektu tj. marzec 2020 r. Ostateczny termin przedstawienia sprawozdania/raportu z audytu Zamawiającemu to 31 marca 2020 r.
Wymagania:
IV. Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się podmioty, które wypełniają wskazane w załączniku nr 1 kryteria, a to: posiadają niezbędne doświadczenie oraz dysponują osobami o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu w zakresie przeprowadzenia audytu. 1. Przez podmioty posiadające niezbędne doświadczenie należy rozumieć podmioty: a) Dysponujące osobami o udokumentowanych kwalifikacjach, b) Posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 3 zadania/ projekty), c) Posiadające udokumentowane doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych, d) Posiadające udokumentowane doświadczenie w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego i/lub audytu wewnętrznego. 2. Przez osoby posiadające kwalifikacje i doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytu należy rozumieć osoby spełniające warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). W przypadku osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu zewnętrznego projektu warunki wskazane w ust. Hit. b) - d) stosuje się odpowiednio. 3. Podmiot ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobligowany do złożenia: a) Wykazu wykonanych audytów, zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania oraz wskazaniem źródła finansowania (załącznik nr 4), b) Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia (załącznik nr 5), c) Potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego. d) Dokumenty należy składać w języku polskim. W przypadku dokumentów obcojęzycznych, winno zostać złożone także tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego. W.w. dokumenty powinny dotyczyć zarówno kwalifikacji i doświadczenia osób, które będą bezpośrednio przeprowadzały audyt, jak i również podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia. 4. Ponadto podmiot ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobligowany do złożenia dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiedniego doświadczenia w postaci, np. protokołów odbioru audytu. 5. Audyt winien zostać przeprowadzony przez co najmniej dwuosobowy zespół. W skład zespołu powinna wchodzić co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta. 6. Podmiot i osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w stosunku do Zamawiającego. Bezstronność i niezależność nie są zachowane, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt zewnętrzny: a) Posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności u Zamawiającego lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma przeprowadzić audyt, b) Jest lub był w ciągu ostatnich trzech lat przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem Zamawiającego lub albo jednostki z nim stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, c) Osiągnął, chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat, co najmniej 50 % przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Zamawiającego, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych - nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt, d) W ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu zewnętrznego, e) Jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych Zamawiającego, albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby, f) Jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie projektem, g) Z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności. 7. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności również w stosunku do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Poprzez spełnianie tego warunku rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z PFRON osób wykonujących audyt. 8. W związku z powyższym podmiot ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobligowany do złożenia oświadczenia o bezstronności i niezależności w imieniu swoim oraz oświadczeń o bezstronności i niezależności osób. wyszczególnionych w ,,Wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia" 9. Powyższe oświadczenie o bezstronności i niezależności stanowi załącznik nr 3a i 3b do zapytania. 2. Ofertę można doręczyć Zamawiającemu: a) Osobiście pod adresem do korespondencji Zamawiającego, w godzinach pracy. b) Pocztą/kurierem na adres do korespondencji. Liczy się moment wpływu oferty do Zamawiającego. 3. Oferent ponosi odpowiedzialność za dotrzymanie terminu dostarczenia oferty. 4. Oferta i wszystkie załączniki winny być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji. 5. Wraz z ofertą należy złożyć wszystkie wskazane dokumenty i oświadczenia. 6. Jeżeli złożone oświadczenie lub dokumenty wymagają uzupełnienia lub wyjaśnienia, Zamawiający, o ile uzna to za zasadne, może wyznaczyć dodatkowy termin na złożenie uzupełnień lub wyjaśnień. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo szczegółowego sprawdzania stanu faktycznego z przedłożonymi dokumentami i oświadczeniami, w tym również poprzez wezwanie oferenta do wyjaśnienia treści dokumentów lub przedłożenia dodatkowych dokumentów VII. Kryterium wyboru oferty Zamawiający dokona oceny (O) ofert na podstawie kryterium: - C: cena, waga - 50 pkt - D: doświadczenie oferenta (podmiotu składającego ofertę) w badaniu zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych w okresie ostatnich 5 lat, tj. od 01 stycznia 2015 r. (liczy się data zakończenia audytu), waga - 50 pkt Punkty zostaną przyznane wg wzoru: O = C + D gdzie C = Cena brutto oferty najtańszej / Cena brutto oferty badanej x 50 pkt D zostanie obliczone wg wzoru: A od 3 do 6; D = 5 A od 7 do 12; D = 10 A od 13 do 18; D = 20 A od 19 do 25; D = 30 A od 26 do 30; D = 40 A powyżej 30; D = 50 gdzie A oznacza ilość przeprowadzonych przez oferenta audytów dotyczących zadań lub projektów częściowych lub całościowych finansowanych ze środków publicznych. VIII. Postanowienia końcowe 1. O wyborze oferty Zamawiający powiadomi niezwłocznie wszystkie podmioty, które złożyły oferty, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany w ofercie adres e-mail. 2. Oferta nie spełniająca wymagań formalnych lub merytorycznych niniejszego zapytania w szczególności złożona po terminie, niekompletna lub nie będąca ofertą w rozumieniu przepisów prawa cywilnego albo zawierająca inne rozpoznane nieprawidłowości, zostanie odrzucona bez jej rozpatrywania. 3. Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej. Z tytułu odrzucenia oferty wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Zamawiającemu. 4. Zamawiający może nie wybrać żadnej oferty lub zmodyfikować treść zapytania ofertowego, w szczególności ze względu na konieczność usunięcia wad zapytania, dostosowania zapytania do wymagań powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub innych regulacji wiążących Zamawiającego, jeżeli złożone oferty przewyższają wysokość zaplanowanych przez Zamawiającego środków w budżecie na realizację zadania oraz jeśli okaże się to konieczne do prawidłowej realizacji zadania lub przedmiotu zapytania (w szczególności ze względu na należytą jakość wykonania przedmiotu zapytania oraz jego zgodność z celami zadania), albo w przypadku nie otrzymania dofinansowania zadania. Informacja o zmianie treści zapytania zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego znajdującej się pod adresem: http://solisradius.pl/. W przypadku modyfikacji treści zapytania zostanie przedłużony termin składnia ofert, a także o zmianie zostaną poinformowane podmioty, do których wysłano zapytanie ofertowe lub zostanie rozpisane nowe zapytanie. 5. W przypadku, gdy kilka złożonych ofert przedstawiać będzie taką samą cenę i będzie to cena najniższa, a także w przypadku, gdy oferty przewyższają wysokość zaplanowanych przez Zamawiającego środków w przypadku ofert najniższych, Zamawiający uprawniony jest do podjęcia negocjacji z Wykonawcami, którzy złożyli takie oferty. Wynegocjowanie ceny najniższej prowadzić będzie do zawarcia umowy z Wykonawcą, z zastrzeżeniem pkt 4 powyżej. 6. Z Wykonawcą, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę, w terminie 7 dni od dnia wyboru oferty, zostanie zawarta umowa pod warunkiem, że zaakceptuje warunki umowy na przeprowadzenie audytu stanowiącej załącznik nr 6 do zapytania ofertowego. Zamawiający zastrzega sobię prawo modyfikacji umowy. Jeżeli Oferent, którego oferja została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w terminie wskazanym [ w punkcie 6, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. 9. Załączniki do zapytania ofertowego stanowią: 1) ,,Wytyczne dotyczące audytu zewnętrznego zadań/projektów finansowanych w części lub w całości ze środków PFRON w ramach ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych"